안녕하세요! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Carliene - WaarBenJij.nu 안녕하세요! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Carliene - WaarBenJij.nu

안녕하세요!

Blijf op de hoogte en volg Carliene

20 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Hier ben ik dan eindelijk, na er zo lang naar toe te hebben geleefd, ben ik in SEOUL!!  De reis begon gister op schiphol, een overstap op Helsinki en landing in Incheon (9.15 plaatselijke tijd). Ondertussen ben ik dus als bijna meer dan 24 uur wakker want slapen in het vliegtuig wilde helaas niet echt lukken. Gelukkig had ik voor beide vluchten wel mn stoel kunnen veranderen naar het gangpad. zat naast een koreaanse jongen (kon eigenlijk ook niet anders dat hele vliegtuig zat vol koreanen) die in eerste instantie wat verlegen leek, maar uiteindelijk bleek te liggen aan het gebrekkige engels. Maar gooi er een koreaans woord tegen aan en ze zijn weer helemaal blij. Aangekomen op vliegveld heeft ie mij nog wel goed kunnen helpen dus was wel chill. Vanwege wat moeilijkheden voor vertrek met visa was ik toch beetje zenuwachtig bij de douane maar na een foto en vingerprints te hebben achtergelaten mocht ik zo doorlopen. Daarna opzoek naar koffer en daarna de bus. Ook dit ging allemaal heel makkelijk dus dat was wel fijn. Onderweg keek ik mijn ogen uit, wat een gebouwen en wat een verkeer (chaosss, gaat echt kirs kras en van hot naar her heen en weer). Maar gelukkig heelhuids aangekomen en na 5 minuutjes wacht kwamen 2 meiden van de huizenorganisatie(borderless house) me al ophalen om naar het huis te gaan. Ik heb nu alle meiden ontmoet (3 koreaans, 1 japans en 1 thais) en ze lijken echt super gezellig. De kamer is iets kleiner uitgevallen dan ik in eerste instantie dacht van de foto’s maar nog steeds prima te doen. Gelijk maar op pad gegaan om eten te halen (had alleen nog maar ontbijt in vliegtuig gehad) en na wat zoeken ook een redelijke supermarkt gevonden. En daar dan gelijk mn eerste complimentje voor mijn koreaans gehoord, score!! (ook al waren het maar 3 woorden, ik kon in iedergeval verstaan wat ze zei) en daarna samen met een huisgenootje nog in het echte Gangnam gegaan om wat andere boodschappen te doen. Maar ondertussen begint de vermoeidheid echt toe te slaan en kan mn ogen bijna niet meer openhouden. Maar ga proberen nog iets langer vol te houden om minder last te hebben van jet leg. Morgen ga ik maar eens beetje de buurt verder verkennen en zaterdag staat er een picnic/trekking naar Namsam tower gepland, georganiseerd door borderless house en zal ik weer een hoop nieuwe mensen leren kennen. Dus snel zal er een vervolg komen met wat foto’s.
Verder de eerste indrukken:
• Jeetje wat is dit een grote stad! Wat een drukte (in verkeer, in mensen, in borden op alle gebouwen die je tegenkomt)
• Ik ben toch wel echt lang hier (even lang als gemiddelde man zeker langer dan gemiddelde vrouw)
Bye!

  • 20 Maart 2014 - 13:04

    Monique:

    Hee
    Blij dat je veilig bent aangekomen. Tja en dat je lang bent in vergelijking met een Koreaan dat konden we natuurlijk wel raden. slaap lekker voor straks, geniet ervan en we Skype/viber nog wel ffies!

    En uit kijken he!!!

    liefs Mo!

  • 20 Maart 2014 - 14:06

    Eveline:

    Wat fijn dat het begin zo vlekkenloos is verlopen. Weet dat je dit al een tijdje wil. Geniet van alle nieuwe indrukken. :) Ik blijf je volgen.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Carliene

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 14408

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 10 September 2014

Seoul, South Korea

16 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Aruba

Landen bezocht: