De toerist uithangen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Carliene - WaarBenJij.nu De toerist uithangen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Carliene - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen

Blijf op de hoogte en volg Carliene

24 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Dank je wel vele voor de reacties:) het is leuk om te weten dat je verhaal door mensen gelezen wordt. Ondertussen zijn we al weer een paar dagen verder en heb ik al weer een hoop gedaan. De eerste nacht heb ik heerlijk lang kunnen slapen, alleen 1 nadeel, wat zijn die bedden HARD!!! :| Lijkt bijna alsof je op een plank met wat watten ligt. Dus ik ga nog even kijken of ik er aan kan wennen of dat ik nog iets van een gewatteerde sprei kan vinden om het wat zachter te maken.
Verder heb ik mijn huisgenoten ook al wat beter leren kennen en bevalt tot nu toe nog erg goed. Mijn kamergenoot heeft al een keer ontbijt voor me gekookt bestaande uit rijst met zwarte bonen, zeewier soep, kipnuggets, gebakken eitje, een lekker sausje en natuurlijk kimchi (gefermenteerde chineese kool met veel kruiden) wat allemaal erg lekker was. Helaas vergeten een foto van te maken :(.
Daarna ben ik maar eens op pad gegaan naar Gangnam station om gewoon maar een beetje rond te wandelen en nog wat boodschappen te doen voor het avondeten. Daarna ben ik op tijd bed in gedoken want ik had nog steeds wel beetje last van jatlet/slaap te kort. Zaterdag stond de trekking naar Namsam Tower op de planning. Dit was erg gezellig. Samen met een huisgenoot (Natsuko, Japans) zijn we naar de meeting point gegaan. Ik was wel blij dat zij ook mee ging want het was de eerste keer in de subway dus dan is het wel fijn dat je iemand mee hebt die de weg weet. Bij aankomst werden we enthousiast ontvangen door de staff van borderless house. We werden in groepen ingedeeld om zoveel mogelijk internationaal en koreaans en verschillende huizen gemixt te hebben. In deze groepjes gingen we naar het park toe waar de klim kon beginnen. Voor onderweg hadden ze nog allerlei groepsopdrachten bedacht om elkaar snel te leren kennen. Na anderhalf uur waren we boven, hebben hier nog wat typisch koreaanse spelletjes gedaan en al met al was het zeer geslaagd en heb ik weer veel nieuwe mensen leren kennen :) Daarna zijn we met nog een heel stel naar de ‘after party’ gegaan wat inhield dat we naar een barretje gingen om daar wat bier te drinken en dan komt gelijk weer een koreaanse gewoonte om de hoek kijken. Bij verschillende soorten dranken hebben ze de gewoonten om verschilleden soorten eten te eten. Bij bier drinken hoort dus kip eten. Dus werd er ergens soort KFC kip vandaan gehaald wat zeker niet verkeerd smaakte aangezien het ondertussen al 18.00 was en na de lunch met bimbimbap (zie foto) niet veel meer had gegeten. Maar bij dat ene biertje bleef het niet. Want de koreanen staan ook zeker bekend om alle drankspelletjes die ze hebben. Dus hier hebben we er ook nog een paar van uitgeprobeerd (denk aan kingsen, baskin robins 31 (zelfde als eenentwintigen maar dan tot 31), 3-6-9 (klap op elke 3, 6 of 9) enz.). Daarna is nog een deel naar het uitgaansgedeelte van Seoul gegaan en ging ik samen met mn huisgenoot en de rest naar een ander deel van de stad (ben al weer kwijt wat de naam was) om nog ergens rustig nog een drankje te doen. En uiteraard werd ook hier weer eten bij besteld (2 grote kommen mossel/noedel soep die we met zn negenen deelde).
Gezien het toen wel wat laat was geworden heb ik zondag lekker uitgeslapen en ben ik smiddags opzoek gegaan naar een parkje, want het weer is de afgelopen dagen erg goed geweest. Het blijkt dat in de buurt van mijn huis een riviertje is met een mooi stuk groen (of wat in de zomer vast groen zal zijn maar nu nog erg dor en droog is). Die heb ik een heel stuk afgelopen tot ik bij een park kwam (2km verder) waar vooral veel koppels en gezinnen met jonge kinderen waren. Hier ben ik lekker een boekje gaan lezen. Wat dan ook wel opvalt is dat wat de koreanen doen ze pakken het groots aan. Ga je fietsen? Dan zorg je dat je de hele uitrusting hebt die er maar nodig kan zijn, ga je een stukje wandelen? Dan doe je dat in je sport outfit en als je dat als koppel doet het liefst ook nog in kleren matchen, ga je met je kinderen naar het park? Dan zet je een tent op om in te kunnen tukken. Na een tijdje werd het wat frisser en ben ik weer terug gegaan en heb nog even een uurtje met het thuisfront geskyped.
Vandaag heb ik weer de ultieme toerist uitgehangen en ben ik naar de wijk Insadong geweest waar veel toeristen winkeltjes zijn en ook een groot en oud paleis. Dit was erg interessant om allemaal te zien en ik was nog net op tijd om de laatste gratis rondleiding mee te pakken. Je kon hier heel mooi zien hoe traditioneel en modern hier in 1 hand gaan. Al met al loop je zo dus heel wat af.
Vanavond heb ik heerlijk samen gegeten met huisgenoten Anna en Sohee en begin ik ook al een beetje te wennen aan het koreaanse eten wat tot nu toe nog elke keer erg lekker is geweest.
Morgen ga ik met een amerikaanse jongen die ik heb leren kennen tijdens de trekking naar Bokchong (wijk waar ze nog allemaal traditionele huizen hebben) en nog een paleis bezoeken. En woensdag zal ik eindelijk mijn professor ontmoeten die mij zal gaan begeleiden tijden mijn stage. Ik kijk hier wel erg naar uit om haar eindelijk in het echt te ontmoeten na al het heen en weer ge-email. ’s Middags zal ik met Anna samen nog naar myeongdong (shopping wijk). Ook heeft ze me uitgenodigd om zondag samen te gaan bergwandelen. Dus zo beetje bij beetje begint mijn agenda zich te vullen.
Hieronder is de link naar de foto’s
https://www.flickr.com/photos/57953923@N03/sets/72157642848381613/

Nog wat verdere indrukken:
• rochelen en dat vooral lekker op straat achter laten is normaalste zaak van de wereld (daar in tegen zijn de straten verder erg schoon en ligt er nauwelijks rommel)
• smog is hier duidelijk aanwezig, want ondanks veel zon met strakke lucht en een windje blijft het er toch altijd heiig uitzien en het zonnetje wat waterig
• mensen willen je graag helpen, ook al vraag je de weg in gebrekkig koreaans zijn ze bereid het je uit te leggen tot je het snapt, maak je een foto ergens van bieden ze aan om er een voor je te nemen zodat je erbij op kunt staan

Bye Bye:)

  • 24 Maart 2014 - 20:39

    Inge:

    Hoi Carliene
    Heerlijk op de bank met een kop thee je verhaal gelezen.
    Wat een andere wereld waar je in komt! Ook alle geschreven taal is op de foto's laat een andere wereld zien. En dan het eten.... Heel bijzonder.
    Mooi appartement! Maar ook leuk om jou te zien.
    Veel succes met de start van je stage!
    Lieve groet
    Inge

  • 25 Maart 2014 - 15:23

    Herlinde:

    Heel leuk om te lezen!! :)

  • 25 Maart 2014 - 18:10

    Monique:

    Wat een indrukken doe jij op zeg heerlijk hoor geniet dan genieten wij mee door alles te lezen. Eet smakelijk liefs xxx

  • 27 Maart 2014 - 18:46

    Wouter:

    Gaaf! geniet er van.

  • 29 Maart 2014 - 12:30

    J Van Oosterzee:

    Wat leuk je verslag! Met behulp van Bart kan ik antwoord geven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Carliene

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 14417

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 10 September 2014

Seoul, South Korea

16 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Aruba

Landen bezocht: