5. Al weer een maand voorbij.. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Carliene - WaarBenJij.nu 5. Al weer een maand voorbij.. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Carliene - WaarBenJij.nu

5. Al weer een maand voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Carliene

24 Mei 2014 | Zuid-Korea, Seoel



Hallooo :)

Whoaa.... Er is gewoon al weer een maand voorbij gevlogen!
Aller eerst, succes met lezen, want het is me helaas niet gelukt om het kort te houden... ;)

Zoals ik vorige keer vertelde zou ik een poging doen om mijn ouders in het weekend op te zoeken. Helaas lukte dit niet vanwege lange reistijd (ruim 4 uur heen en weer terug) en planning van mn ouders, dus hebben we er toch maar vanaf gezien.
Omdat het mijn vaders verjaardag was die maandag erna, ben ik in het weekend op pad geweest voor een cadeautje. Hiervoor was ik naar Gangnam Station wijk gegaan, maar daar werd ik er gelijk weer aan herinnerd waarom shoppen op een zaterdag niet handig is. Wat een mensen!! En niemand die zich aan het ‘netjes aan de rechterkant lopen’ houd, wat dus geregeld leidt tot botsingen. Maar goed, met een cadeau op zak dus maar snel weer naar huis gegaan.

Verder dat weekend ben ik met Anna en Chermarn iets wezen eten wat niet lekker klinkt maar uitstekend smaakt! Namelijk.... dunne darm van een varken. Gelukkig had ik al een keer een klein stukje geproefd voordat ik uberhaupt wist wat het was dus de afkeer was zo goed als verdwenen. Eigenlijk smaakt het bijna als speklapjes en het was lekker gemarineerd in pittige kruiden (gelukkig speciaal voor mij iets minder pittig gemaakt :)) en recht voor je neus gegrild met wat groentes en bijgerechten. YumYumYum :)

2 mei was het dan eindelijk zo ver. Op naar mn ouders :). Omdat 5 en 6 mei nationale feestdagen zijn, hadden we dus mooi lang weekend voor de boeg in Sokcho (kustplaats aan de oost kant). De vrijdag had ik ook nog vrij gekregen van school dus kon mooi optijd op pad. Ik zou vanuit Seoul de bus naar Sokcho nemen en mn ouders daar ontmoeten. Helaas ging het niet helemaal zonder horten of stoten. Ik was al wat vroeger van huis vertrokken om optijd de bus te kunnen pakken. Alleen eenmaal bij de balie om een kaartje te kopen bleek dat de eerste volgende bus met plekken beschikbaar pas een uur later vertrok. Er zat niet veel anders op dan die toch maar te nemen. Zat ik gelijk al met vertraging... En toen ik het buskaartje kocht was ik vergeten erbij te zeggen dat ik naar de Express busterminal wilde. Ik had niet door dat er twee bus stations zouden zijn. Dus na 3 uur in de bus te hebben gezeten kwam ik aan op de Intercity busterminal en geen ouders te bekennen.. Snel maar even na gevraagd en bleek het juiste busstation aan de andere kant van de stad te liggen. Dus maar even een berichtje naar mn ouders dat het wat later werd en met een andere bus naar het juiste station gegaan. En daar aangekomen stonden mn ouders op mij te wachten :D. Het was super leuk ze weer te zien! Na gesettled te zijn het hotel zijn we wat over het strand gaan lopen en lekker gaan eten (het was ondertussen al 7 uur ’s avonds) en vooral veel bij gekletst. Het was leuk om mn ouders dingen aan te wijzen wat lekker is om te eten, wat ze zelf nog niet gehad hadden. Die avond werd het bibimbap (rijst gemixt met groente vlees en pittig sausje), mandu soep (dumpling soep) en gamjajon (aardappel pannenkoek).

Ik zal jullie het besparen om elke dag te gaan beschrijven, dus zal alleen even kort op sommen wat we zoal hebben gedaan: lekker op het strand zitten (lekker zonnetje maar helaas was het maar 15 graden..), door Sokcho gelopen, Seorak Nationaal Park bezocht, tocht langs watervallen, veel lekkere dingen gegeten (9 soorten verse vis op de BBQ, Italiaans (af en toe heb je afwisseling van het koreaans nodig;)), squid (broertje van de octopus), ander soort bibimbap, mandu soep met rijstcake). Na de tocht langs de watervallen wilden we eigenlijk ook nog naar de hot springs, maar helaas bleken die voor mannen en vrouwen strikt gescheiden te zijn... (wat bij alle spa’s en sauna’s hier schijnt te zijn) dus hebben we die maar overgeslagen en een lekkere warme douche/bad in het hotel genomen.

6 mei zijn we vroeg op pad gegaan naar Seoul, waar de auto van mn ouders weer ingeleverd moest worden. Gelukkig zat hier navigatie in het Engels bij (ook al was die niet altijd even duidelijk zodat je in 1 keer een pakkeer garage van een department store binnen rijd in plaats van naar het vliegveld...). Vanaf het vliegveld zijn we met de metro naar het hotel van mn ouders gegaan om in te checken en vanuit daar door naar mijn huis om ook mijn spullen te dumpen. En zo kon ik ze gelijk ook mijn huis en huisgenoten laten zien. Ook hebben we een beetje de wijk verkend waar ik woon en lekker 치맥 gegeten (de wel bekende chicken met bier).

De rest van de week moest ik gewoon weer aan het werk maar ’s avonds sprak ik weer af met mn ouders om ergens te gaan eten. Gezamelijk met plekken die ik kende, van huisgenoten geadviseerd kreeg en met wat informatie van de receptie van het hotel hebben we veel leuke en bijzondere plekjes gevonden om te gaan eten. Zo hebben we heerlijk (onbeperkt) Koreaans geBBQt, Traditioneel Koreaans gegeten (wel 25 verschillende gerechtjes/hapjes en allemaal super lekker), in het ondergrondse shoppingcenter van Express Terminal, verschillende hapjes streetfood en fruitschaal met kip en bier (tja die kip en bier blijven maar terug komen.. de wijn is gewoon te duur;)).

In het weekend ben ik nog met mn ouders mee op pad geweest naar allerlei toeristen plekken in de stad waarvan ik sommige ook nog niet gezien had. Zo hebben we verschillen de parken en paleizen bezocht, traditionele markten (met veel prularia en lekkere hapjes) en een museum (met super grote manquette van Seoul, kon nog net mijn wijk vinden:)).

Zondag was al weer vertrekdag van mn ouders. Maar omdat ze pas ’s avonds laat vlogen, hadden we nog groot deel van de dag samen en hebben we nog samen kunnen dineren voordat ik ze moest uitzwaaien.

Verder heb ik de afgelopen weken niet veel bijzonders gedaan. Ik heb wel een leuke dansschool gevonden waar ik nu elke maandag naar toe probeer te gaan. Ben naar de film Transcendence geweest met Sohee (gelukkig gewoon Engels gesproken met Koreaanse ondertiteling) en ben nog weer naar een event van Borderless House geweest (gezellige picknick).

Het weer begint ondertussen ook steeds warmer te worden. Het is nu elke dag zo’n 26 a 27 graden. Dus ik begin eigenlijk een beetje bang te worden voor de zomer want het schijnt dan nog warmer te worden, zonder een briesje (wat nu vaak nog wel aanwezig is) en hoge luchtvochtigheid...
Maar ik ga alvast een voorproefje krijgen want ik ga binnenkort 2 weken Thailand waar het nu zo’n 36 gragen is.... Hopelijk zijn de spanningen in het land dan wat afgenomen.. ik blijf het in iedergeval op de voet volgen.

Verder komen volgend weekend Marieke en Jeroen ook deze kant op :D. Hier kijk ik ook erg naar uit!
Dus nog genoeg leuke dingen in het vooruitzicht!
Ik zal het hier maar bij laten want het verhaal is al weer veeeeel te lang ;). Volgende keer zal ik kijken of ik nog wat opvallende dingen/cultuur verschillen kan vertellen..

Liefs,
Carliene

Ps: foto’s zeggen meer dan duizend woorden dus hierbij ook weer veel foto’s :)
https://www.flickr.com/photos/57953923@N03/sets/72157644394773148/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Carliene

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 14407

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 10 September 2014

Seoul, South Korea

16 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Aruba

Landen bezocht: