Scriptie- Feest-, verjaardag, Gino for President - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu Scriptie- Feest-, verjaardag, Gino for President - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

Scriptie- Feest-, verjaardag, Gino for President

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

24 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

Het is al weer een tijdje terug dat ik een update heb geplaatst. De tijd gaat ook zo snel!! Ben nu al weer 5 weken op Aruba, maar het verveelt zeker nog niet. Ik ga proberen de gebeurtenissen in chronologische volgorde te vertellen maar ben bang dat ik niet alles meer weet.
Vorige week maandag was een dag van scriptie. Het begint al aardig op te schieten en steeds meer vorm te krijg. ’s Avonds hebben we nog weer een zumbalesje gedaan om toch nog beetje fatsoenlijk in bikini te verschijnen:P. Daarna gedoucht en eten gemaakt. Toen nog even een drankje aan de bar gedaan en toen bed in gekropen.
Dinsdag was ook een dag scriptie. We hebben contact gezocht met verschillende basisscholen en er 4 zo ver gekregen dat we langs kunnen komen om wat vragen te stellen. Tegen zessen gaan omkleden om weer fanatiek te gaan zumbaen. Daarna snel even onder de douche gesprongen en wat gegeten want om half 10 moesten we weer paraat staan voor de salsa les. Deze keer weer wat nieuws geleerd en het begint steeds meer op iets te lijken:P haha. Na nog een dansje te hebben gedaan na de les, zijn we snel naar huis gegaan om ons bed in te duiken want we waren echt kapot.
Woensdag hadden ’s morgens een afspraak met Carol. We mochten een half dagje met haar meelopen. Ja ja we moesten zowaar een keer vroeg opstaan ( 7 uur). Dus netjes om half 9 stonden we bij het Wit/Gele Kruis in Oranjestad. Vandaag werden kinderen van 2 gescreend. Het gebit werd door de tandarts bekeken en konden ze zo door naar de diëtist. Door Carol werd de voeding na gelopen en werd gekeken naar het gewichtsverloop. Daarna kregen ze informatie over wat gezonde voeding is voor een 2-jarige en een variatielijst voor als ze naar school gaan. Door op deze manier al vroeg informatie te geven over gezonde voeding proberen ze een bijdrage te leveren aan de preventie van overgewicht. Van de 6 kinderen die er in 2 en half uur voorbij kwamen was er 1tje met een te hoog gewicht. Dit was ook duidelijk te zien aan het kind:P. De gesprekken werden in het Papiaments of Spaans gevoerd dus waren soms een beetje moeilijk te verstaan maar het verbaasde me hoeveel ik eigenlijk toch wel mee kreeg. Kon in grote lijnen wel volgen waar het over ging. Het was erg leuk om te zien hoe het er aan toe ging. Toen dit afgelopen was zijn we nog even gaan shoppen en heb nieuwe sandaaltjes kunnen scoren. Na nog wat boodschappen te hebben gedaan zijn we naar huis gegaan om nog weer even met scriptie bezig te gaan. ’s Avonds zijn we met Phil, Rei, Yalk en haar moeder en Chantal gaan eten bij PamPam. Ze hebben een nieuwe studentenkaart en die is erg goed! Na een lekker teriyaki grouper te hebben weg gewerkt zijn we naar Bugaloe beach bar gegaan, want hier is het elke woensdag avond salsa avond. Lekker aan het water met goede muziek van een live band:) je kunt het slechter treffen op de woensdag avond:P. Na een paar lekkere colatjes light en een paar dansjes te hebben gewaagd en alle net geleerde passen van de vorige avond te hebben geoefend was het al zo weer half 12. De bar sloot en we twijfelde nog even of we nog naar de Paddock wilde gaan voor de studentenavond maar toch maar naar huis gegaan om lekker te gaan slapen.
Donderdag was het Sint Patrick’s day. Dit is een soort van koninginnendag van de Ieren die wereldwijd door de Ieren wordt gevierd. Hier op Aruba laten ze geen moment voorbij gaan om een feestje te kunnen houden dus ook deze dag wordt hier gevierd. Het was grotendeels ook een voorproefje voor de volgende dag want dan was het de Dag van de Vlag. De dag dat Aruba de status aparte heeft gekregen. Na de hele dag met de scriptie bezig te zijn geweest hebben we nog ff een lesje zumba mee gepakt. Na snel gedoucht en klaar gemaakt te hebben zijn we naar Oranjestad gereden met het zelfde groepje als waar we woensdag mee gegeten hadden. Daar op een plein en een daarop uitkomende straat waren allemaal tentjes geplaatst waar je allerlei spulletjes kon kopen met de Arubaanse vlag er op. Verder werden er allerlei lokale lekkernijen verkocht. Omdat we nog niet hadden gegeten lieten we deze kans niet voorbij gaan natuurlijk. Na dat Phil een paar dingen van de kaart voor ons had vertaald (hij is van Curacao) gingen we voor een Jonny Cake (soort gefrituurd deeg in de vorm van een pitta broodje) met als vulling inktvis met van alles en nog wat dr doorheen maar ben vergeten wat het allemaal was. Maar wat ik nog wel weet is dat het super lekker was!! Ook hebben we nog koekjes uitgeprobeerd (uiteraard kon ik die ook niet laten liggen) die een beetje smaakte naar een combi van lange vingers en zandkoekjes. Ook erg lekker! Tussen al deze tentjes stonden verschillende podia met lekkere muziek. Alleen hadden veel bands afgezegd omdat het net hard geregend had. Wel konden we nog genieten van het muzikale genie Roger Peterson van Intwine. Hij zong 2 nummers. One en Cruel man. En wat kan die gast zingen zeg!! Erg van genoten. En als groupies als Paulien en ik zijn konden we natuurlijk niet de kans voorbij laten gaan om ook nog even met hem op de foto te gaan. Halverwege voegde Melanie zich ook bij ons. Die had een vriendin van vliegveld gehaald. Na een tijdje hadden we het wel weer gezien en we hadden zelf wat drank meegenomen met een coolbox en een zak ijs gehaald. Dus zijn we naar het strand gereden en hebben daar genoten van een lekker drankje. Toen die op waren zijn we nog even naar Señor Frogs gegaan. Tegen uur of 2 werden we toch wel beetje moe te worden en zijn we naar huis gegaan na een erg geslaagde avond.
Vrijdag was dus een nationale feestdag en was iedereen vrij. Dus wij ook:P. Omdat we nog niks op het programma hadden staan voor vandaag en Melanie kwam met voorstel om naar het Arikok Natuurreservaat te gaan zijn we dat gaan doen. Met 2 Jimmy’s volgepropt zijn we opstap gegaan (auto is toch niet echt heel geschikt voor 5 mensen). Arikok is echt erg mooi. Ik laat de foto’s voor zich spreken. Tegen 5en moesten we snel terug want het begon er toch wel erg grijs uit te zien en wouden graag terug voor het donker. En ja hoor zitten we net in de auto begint het kei hard te regenen. Helaas voor de mensen achter in dat de achterkant open is en dus alsnog zeik nat werden. Na wat rivieren(lees: ondergelopen wegen) te zijn door gecrossed zijn we toch heelhuids thuis gekomen. Om de dag ook gezellig met zn alle af te sluiten zijn we bij PamPam gaan eten.
Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen. ‘S morgens had het nog hard geregend dus we zaten een beetje met wat we wilden gaan doen. Uit eindelijk besloten om toch naar Moomba beach te gaan. Dit bleek een goede keuze want de rest van de dag is het gewoon droog en zonnig gebleven. Ondanks het goede smeren (zeker 2 keer met factor 30) heb ik het voor elkaar gekregen om een beetje te verbranden. Blijkbaar smeer ik niet alles even goed want had een paar vlekken die verbrand waren:P. maar voor de rest eindelijk lekker bruin geworden. ’s Avonds hebben we met Rei samen gegeten. Hij heeft het voor elkaar gekregen een culinair hoogstandje uit de 2 kookpitjes en 2 pannetjes die wij hebben te toveren en hebben lekker genoten van zoete aardappels met gemarineerde kip, gebakken champignons en courgette met een boursin roomsaus. Daarna snel klaargemaakt om te gaan feesten want er was een beach party bij Nikki beach. Dit was een erg geslaagd feest.
Zondag hebben we lekker uitgeslapen. Tegen de middag maar achter de computer gekropen. Omdat wel meerdere mensen verbrand waren van de dag ervoor hebben we een foto-uitwissel-middag gehad. Het leek wel een LAN-party met al die laptops bij elkaar en externe harde schijven die heen en weer gingen. Verder beetje gechilled, serietje gekeken en boekje aan het zwembad gelezen. ’s Avonds zijn we naar een restaurant geweest waar ze authentiek Arubaans eten serveerde. Dit was ten gelegenheid van de verjaardag van Paulien de volgende dag. Ik ging voor de Galiña Stoba (gestoofde kip) met Funchi (gemaakt van maïsmeel). Dit was echt super lekker en erg vullend:P. Daarna nog ff een ijsje gedaan bij Baskin Robins 31.
Maandag was dan de echte verjaardag van Paulien. Omdat wij vaak eigenlijk alles met zn 2en doen had ik nog niet de kans gezien om taart te halen. Maar na rustig te zijn wakker geworden ging Paulien douchen en zag ik mijn kans schoon om snel proto, mobiel, keys en autopapieren bij elkaar te rapen en sneaky naar de supermarkt te rijden. Dus toen ik terug kwam had ik een leuke verrassing voor dr en die viel in goede aarde :). Eerst zouden we weer met Carol mee mogen lopen bij de dialysekliniek maar dit ging helaas niet door vanwege omstandigheden. Al een paar weken hadden we super veel zin in Chocomel met Malibu. Dus nu hadden we bedacht om het als ontbijt te nemen voor Paulien dr verjaardag. Dus tja eenmaal besloten moet je het natuurlijk ook uitvoeren dus om 10 s morgens zaten wij aan de malibu chocomel. Smaakte nog best goed moet ik zeggen:P. Daarna dr gelijk maar een stukje taart achteraan gedaan als we toch ongezond bezig waren. De rest van de groep was allemaal aan het werk maar hadden ballonnen gekocht dus halverwege de dag nog weer weg gesneakd om ballonen op te blazen en de hele kamer mee te versieren. Op deze manier voelde Paulien zich toch een beetje jarig. Voor de rest van de dag nog even bezig geweest met scriptie. ’s Avonds gegeten bij PamPam en daarna lekker bij de bar blijven hangen en met iedereen wat cocktails gedronken.
Dinsdag hadden we een afspraak met de directeur Gino Goeloe van het Wit/Gele kruis (stichting waar wij onze opdracht voor doen). Hij wilde ons graag wat vertellen over het ontstaan van het Wit/Gele kruis en wat ze zoal organiseren. Hij is een erg enthousiaste man die echt veel voor de zorg wil doen en van alles organiseert. Zo heeft het Wit/Gele kruis verschillende stichtingen opgericht. Dus wij hebben zo iets van Gino for President! Haha.
Woensdag zijn we op tijd uit bed gegaan want we hadden vandaag onze eerste afspraak met een basisschool om wat informatie te verzamelen. Dit is heel goed verlopen. Het hoofd van de school was erg enthousiast en vond voorlicht over gezonde voeding enzo erg belangrijk dus dit was erg leuk om te horen. Na thuiskomst gelijk maar weer even aan het werk gegaan om de zojuist verworven informatie gelijk te kunnen verwerken. Tegen uurtje of 3 hadden we het wel weer gezien en zijn we naar het strand gegaan om ff lekker te ontspannen. Toen naar huis gegaan en gekookt en toen snel klaargemaakt voor een avondje salsa bij Bugaloe beach bar. Dit was weer erg gezellig

Ik had nog niet de tijd/zin gehad om eerder verhaaltje te maken. Maar denk dat ik in het vervolg toch maar iets eerder iets schrijf want op een of andere manier worden mn verhalen elke keer weer zo lang. Haha. Ik zal het proberen de volgende keer wat korter te houden
Hier weer een linkje met wat foto’s
Het zijn dr niet heel veel want ik zit bijna aan het limiet van deze maand;) dus later volgende dr nog wel meer

Liefs Carliene

• 24 Maart 2011 - 14:07

Herma:

Leuk Carliene om jullie belevenissen te volgen. Veel plezier daar!

• 24 Maart 2011 - 16:49

Paulien Germs:

Vergeet je hier nou gewoon het grote baby hagedis vliegenvang avontuur? :O
    hahaha ben ik ook vergeten hoor!:P
    Wanna go to the beach!:D

• 25 Maart 2011 - 13:58

Stefan:

Wow die strand foto's zijn mooi! Haha ik vind de Jimmy ook gaaf trouwens! Dat feestje @ Nikki zag er vet uit! Have fun!

• 25 Maart 2011 - 21:15

Anoukk:

Hey Car,
    Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt!! :)
    Goed je best doen dan kan je eerder heerlijk chillen met die antiliaanse billen op het strand :P haha
    Oh en ik geniet van die gedetailleerde teksten over al da eten wat je eet en kookt :P haha moet k zo om lachen :).
    Genietze daar nog even.

Xxjs

• 28 Maart 2011 - 18:57

Wilke:

In dit verhaal komt het woord scriptie al wat meer aanbod dan bij de vorige, dat lijkt me een goed teken!

• 30 Maart 2011 - 17:29

Mo!:

hee car,
    Goed om te horen dat alles goed met je gaat. En dat alles met je scriptie ook wel op rolletjes gaat zo te lezen. Hoe is het met het bruin worden??

liefs mo!

• 31 Maart 2011 - 16:53

Ineke:

Hallo Paulien,
    Ik ben weer thuis in ons kikkerlandje en ja hoor de hele dag regen en dat mooie weer waar ze het steeds over hadden ...niks van gezien hier...
    Ik had een fantastische tijd op Aruba zeker ook door jullie gezelligheid.
    Geniet er nog maar lekker van, zeker als al die ouders en zo komen en heel veel succes met de scriptie en nogmaals bedankt voor alle goede zorgen Ineke