kwart voorbij - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu kwart voorbij - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

kwart voorbij

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

31 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

En daar ging mn voornemen om eerder dan pas na een week een verhaaltje te maken. Haha. Wat gaat de tijd toch snel! Er is al weer een kwart van mijn verblijf hier voorbij.
Ik was bij donderdag gebleven. Dit was ook weer een gewone scriptie dag. ’s Middags naar het strand geweest om even bij te komen van het (ahum) harde werken. ’s Avonds weer zumba gedaan. Jaja we zijn erg fanatiek geworden. Daarna zijn we bij een Surinaams restaurant gaan eten bij ons in de buurt met Rei, moeder van Yalk, Melane +moeder en paulien. Het was erg lekker maar ook erg Surinaams(=erg zout) maar ook lekker goedkoop dus zeker voor herhaling vatbaar.
Vrijdag hadden we weer een afspraak met Carol om onze voortgang te bespreken. Tegelijk hebben we even een rondleiding bij de Zorgwinkel gekregen. Hier kunnen mensen bedden, krukken en rolstoelen en dergelijke huren. Ze had smiddags een cliënt waar we wel bij mochten zitten. Dat leek ons wel wat dus zijn we eerst wat gaan lunchen en toen weer terug naar Paradera om het gesprek bij te wonen. Dit was wel leuk om te zien. Bij terugkomst nog even achter de computer gekropen en een uurtje geskyped met het thuisfront. Toen ik bij de post keek was daar eindelijk het langverwachte kaartje van mn Oma. Ik had al gehoord dat ze hem had opgestuurd maar heeft er uiteindelijk 3 weken over gedaan voordat hij dr was. Wel erg leuk om te lezen:). Daarna weer naar zumba gegaan. Even de spierpijn van de vorige dag dr uit swingen. Daarna snel gaan douchen want ’s avonds hadden we gereserveerd bij een sushi bar waar je op vrijdagavond voor 15 dollar onbeperkt sushi kunt eten. Na mijn niet bestaande kunsten om met stokjes te eten te hebben uitgeprobeerd toch maar even een cursus gehad van Rei. Haha uit eindelijk is het gelukt om elke sushi enigszins fatsoenlijk naar binnen te werken. En het smaakte ook nog eens goed:). Daarna zijn we naar Señor Frogs en Confessions om lekker te dansen enzo.
Zaterdag zijn we na het uitslapen lekker naar het strand gegaan. Omdat het vrij hard waaide zijn we naar Moomba beach gegaan omdat je daar lekker op bedjes kunt liggen. Na hier lekker te hebben liggen bakken zijn we met het gebruikelijke groepje bij PamPam wat gaan eten. Ondertussen werd een deel van het restaurant al wat omgebouwd want die avond zou er een schuimparty zijn. Na een drankje op onze kamer te hebben gedaan was het tijd om om te kleden in bikini en lekker te gaan feesten in het schuim:). Ondertussen ook af en toe in het zwembad gesprongen om van het schuim af te komen. Uiteindelijk een erg geslaagd feest. En lekker dicht bij huis:):P
Zondag moesten we er bijtijds weer uit want om we hadden afgesproken met Melanie+moeder, Ellen, Rei, Erik, Phil en Chantal om om 11 naar Palm Island te gaan. Dit is een eiland waar je tegen een bedrag onbeperkt kunt eten en drinken, snorkelen, op de bananenboot ect. Gelukkig konden wij er tegen de ‘local’ prijs heen onder vertoon van ons huurcontract wat neer kwam op 89 gulden. Als toerist betaal je namelijk hetzelfde bedrag maar dan in dollars! Hier hebben we dus heerlijk liggen uitbrakken en genoten van onbeperkte voorraad eten en drinken:P. was dan ook een erg geslaagde dag. Tegen een uur of 7 waren we weer thuis. Omdat we de hele dag zoveel hadden gegeten had niemand echt nog zin in avond eten. Verder was iedereen ook beetje gaar dus de standaard Moomba avond werd het ook niet. Gezien ik aardig wat film mee heb stelde ik voor om met zn alle een filmpje te doen. Hier waren wel meer voor in. Omdat meerder The Social Network nog niet hadden gezien werd het die. Erg leuke film moet ik zeggen.
Maandag hadden we afspraak met de 2e basisschool. Ook deze waren erg enthousiast. Dus erg leuk om zulk feedback te krijgen op je eigen ideeën. Toen we klaar waren bij de basisschool zijn we nog even bij de bieb langs gegaan want die zat er toch in de buurt en waren benieuwd of ze hier misschien nog literatuur hadden die we konden gebruiken. Uiteindelijk zijn we het gebouw uitgelopen met een kopie van een super goed verslag en die ook nog eens heel recent was dus was echt een geslaagde ochtend. Na lekker te hebben geluncht zijn we weer aan de slag gegaan om de juist verworven informatie te verwerken. Om 3 uur vonden we dat we wel weer genoeg hadden gedaan en zijn we weer naar het strand gegaan:) tja luxe leventje:P. ’s avonds was het weer tijd voor zumba en daarna een eigen kook avontuur na al dat uit eten. Het werd een lekker pasta omdat dat de vorige keren ook wel goed was gegaan. Rei had ook nog niks gepland voor eten dus heeft met ons meegegeten. Daarna nog ff een cappuccino aan de bar gedaan met Phil, Rei, Yalk en dr moeder.
Dinsdag zijn we weer bezig geweest met scriptie. ’s Middags naar het strand geweest. Toen op tijd weer terug voor zumba. Rei ging voor ons koken omdat wij gister voor hem gekookt hadden. Toen snel opfrissen en omkleden om naar salsales te gaan. Dit is toch wel iets waar ik elke keer weer naar uitkijk:). Helaas hebben we na deze les er nog maar 1. Maar er komt misschien een studentencursus voor level 2 als er genoeg mensen overblijven. Dus misschien dat we dat nog gaan doen.
Woensdag zijn we weer met scriptie bezig gegaan. Het gaat erg lekker en lopen goed opschema:). In de tussentijd hebben we ook een boekje Papiaments gekocht om het toch te gaan leren. We hadden van verschillende mensen gehoord dat het niet echt een moeilijke taal was dus dacht ach waarom ook niet. En heel moeilijk is het idd niet. Want de het werkwoord blijft in verschillende vormen gewoon het zelfde. Heb nu les 1 gemaakt en begin het aardig te begrijpen:). ’s Avonds ging een heel groepje naar de film omdat Gooische Vrouwen draaide. Ik heb niet zo veel met serie dus had ook niet zo veel zin om naar de film te gaan. Dus na het eten ben ik nog ff lekker achter de computer gekropen om muziek te luisteren en keihard mee te zingen:P haha gelukkig zijn de kamers niet heel gehorig. Tegen uur of 9 ben ik naar Bugaloe gereden om weer lekker salsa, merenque en bachatta te dansen. Tegen half 10 kwam de rest er ook bij en was het weer een zeer geslaagde avond. Vandaag ook te horen gekregen dat de moeder en zus van Paulien volgende week toch ook nog even langs komen. Erg leuk natuurlijk. Wordt een drukke maand want waarschijnlijk komt er ook nog een vriendin van Paulien langs en eind april komen mijn ouders ook:D!! een groot feest:D… owja een ook een beetje scriptie natuurlijk;)…
Vandaag (donderdag) is het weer een scriptie dag. Zo gaan we nog even wat boodschappen doen en vanmiddag belanden we vast weer op het strand;).
Haha het is me enigszins gelukt om het verhaal iets korter te houden. Ik wil iedereen even bedanken voor de leuke reacties tot nu toe! Echt leuk om te lezen:)
Foto’s komen nog;)

Ayo!!
Carliene

• 31 Maart 2011 - 20:42

Inge:

Fijn dat de basisscholen zo positief reageren. Daar kan je dan mooi mee verder. Nog een beetje actief aan het snorkelen of ga je misschien nog duiken, haha.
    groet en geniet, Inge

• 31 Maart 2011 - 20:57

Wilma:

Jullie weten werken en ontspannen mooi te combineren!!
    Succes en geniet lekker!

• 01 April 2011 - 08:10

Marije:

Alweer een kwart voorbij! Wat gaat de tijd snel!! Geniet maar lekker van dat luxe leventje en een beetje scriptie;)
    Dikke kus!

• 02 April 2011 - 16:27

Inek:

Hallo , Ik merk dat het leven daar zonder mij gewoon door gaat. Thuis ook meteen weer gewend. Moet wel met al die stapels was kleinkinderen en lesklanten, die de aandacht nodig denken te hebben en dan heb ik ook nog een man!!! Wil zo wel weer rechtsomkeer maken en lekker luieren op Aruba . Geniet er maar lekker van veel liefs en bedankt voor jullie goede zorgen en fijn gezelschap.

• 05 April 2011 - 08:04

Josien Vergroesen:

Beste Carliene,

Ik ben Josien Vergroesen en ik werk bij het Mystery Shopping bedrijf AQ Services International. Wij zijn met spoed op zoek naar iemand die voor ons een Mystery bezoek in Oranjestad zou willen uitvoeren.

Het betreft een bezoek aan een Luxury Winkel. Tijdens dit bezoek vraag je naar een specifiek product en observeer je de medewerker. Daarna dient er een online vragenlijst te worden ingevuld.

Ik zou graag van je horen of je vandaag of morgen tijd hebt om dit bezoek uit te voeren. Of misschien ken je iemand die het leuk zou vinden om te doen.

De vergoeding voor het bezoek is 30 euro. Voor meer informatie over AQ Services International kan je een kijkje nemen op onze website: www.aq-services.com

Als je interesse hebt in het bezoek, of je kent iemand die interesse heeft, zou je dan een email willen sturen naar vergroesen@aq-services.com of je kunt mij toevoegen op skype aqnlvergroesen.

Bij voorbaat dank en geniet van de tijd op Aruba!

Met vriendelijke groet,

Josien Vergroesen
    AQ Services International

• 06 Mei 2011 - 12:33

Roelien:

hoi Carliene,

leuk omte lezen. het klinkt allemaal super leuk, zon, strand, leuke mensen, heel veel dansen en een beetje werken. wilma en wolbert zijn er nu, denk ik. geniet er maar van, groet uit spanje.