laaste weken, dagen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu laaste weken, dagen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

laaste weken, dagen

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

14 Augustus 2011 | Aruba, Oranjestad

Laatste weekje

Tja hij is dan echt aangebroken… de allerlaatste week!! NOOOOOOOOO maar moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb om iedereen in NL te zien!!
Onze vakantie op Curaçao en Bonaire was erg geslaagd:D!! en inderdaad zoals we hadden gehoord zijn beide eilanden heel anders. Curaçao is veel meer Nederlands en groter, maar daar naast ook wel iets crimineler. Bonaire is een oase van rust. Hier moet je echt niet heen gaan voor het feesten maar echt voor de natuur en het duiken.
Op donderdag vertrokken naar Curaçao met een klein vliegtuigje. Het is allemaal zo dicht bij dat het net lijkt of je even in de bus stapt. Voor je het weet wordt de landing al weer ingezet. Na naar het appartement te zijn gereden en te zijn geïnstalleerd zijn we wat gaan lunchen in Punda (wijk in Willemstad) en wat boodschappen gedaan. ’s Avonds zijn we bij Cinco gaan eten en daar blijven hangen voor happy hour. Dan koop je een beker voor 10 gulden en kun je een uur lang gratis rum, malibu, vodka gemixed met softdrank krijgen. Op Curaçao gaat men vaak van happy hour naar happy hour (dus ja er wordt dus ook veel met drank op achter het stuur gezeten) en is het dan ook alleen tijdens die uurtjes druk bij bepaalde clubs. Maar dat maakt het er niet minder gezellig op;)
Vrijdag kregen we eindelijk de definitieve uitslag van onze scriptie. Na heel wat verbeteren en conceptversies is hij uiteindelijk voldoende beoordeeld en komen we gemiddeld uit op een 6,7. Yeah:D! Na dit verheuggelijke nieuws gingen we naar Willemstad om Otrabanda eens te gaan verkennen. Hier zijn we naar het Kuri Hollandia museum geweest. (jaja gelijk op onze 2 dag wat cultuur gesnoven). Dit is een museum over de slavernij. Erg indrukwekkend museum. Om even van deze vermoeiende onderneming hebben we een smoothie gedronken in Punda met uitzicht op de Emmabrug. ( ja dit is de brug uit de beroemde aflevering van Bassie & Adriaan ;)). ’s Avonds zijn we lekker wezen eten bij De Buren.
Zaterdag zijn we naar Westpunt gereden met onze mooi rode Ford Ka. Hier even wat kiekjes geschoten en toen doorgereden naar Kenepa Grandi ( Grote Knip). Hier heb je een mooi (gratis) strand en wat rotsen waar je af kunt springen. Dat laatste hebben we maar voorbij laten gaan vanwege niet jump proof bikini ’s en toch wel erg helder water…. ’s Avonds zijn we gaan eten aan het water bij Scampi’s en wezen stappen bij mambo beach.
Zondag hebben even lekker een dag niks gedaan en gechilled in ons appartementje. ’s Avonds we naar Happy Hour bij Mambo beach en Kontiki beach (wet&wild) geweest. Erg goed te doen die cocktails met de ondergaande zon:P. Daarna hebben we gegeten bij het Wilhelmina Cafe.
Maandag hebben we een poging gedaan tot shoppen bij Zuikertuin en Bloempot mall. Dit viel een beetje tegen omdat veel winkels pas tegen 1 a 2 uur open gingen en wij daar om 11 uur aankwamen. Dus zonder aankopen maar lekker een broodje gegeten bij de delifrance. Daarna een lekker cocktail gemaakt en aan het zwembad genoten van het lekkere weer. ’s Avonds zijn we wezen eten bij De Heeren voor een lekkere pasta ( tja ook hier gaan we veel uit eten:P).
Dinsdag vonden we wel weer tijd om de toerist uit te gaan hangen en zijn we naar het nationaal park gegaan om de Christoffel berg (375m) te beklimmen. Het is ons gelukt om in 52 min boven te komen. Hier hebben we lekker genoten van het uitzicht. Na wat foto’s te hebben geschoten zijn we in 60 min naar beneden gelopen. Na het avondeten bij De Heeren zijn we naar de gratis film (The Switch) gegaan op Mambo beach. Leuke evaring zo op het strand film kijken.
We hadden gehoord dat er een AH op Curaçao was dus wij dacht laten we daar eens een kijkje nemen. En ja hoor voelde me al bijna thuis. Alleen was het lekker weer toen ik weer buiten kwam^.^
Na boodschappen te hebben opgeruimd en te hebben gelunched zijn we nog weer een rond je door Otrobanda gaan lopen. Na wat te hebben gegeten hebben we thuis een filmpje gekeken.
Donderdag zijn we in de auto gestapt en hebben we een rondje over het oosten van het eiland gedaan. Ook er mooi stuk en leuk om door heen te cruisen. Daarna lekker gechilled aan het zwembad en na het eten nog even het happy hour bij Cinco meegepakt.
Vrijdag was het al weer tijd om in te pakken en afscheid te nemen van Curaçao. Helaas hadden we 2 uur vertragen dus kwamen we uit eindelijk pas half 5 bij ons hotel in Bonaire aan. Omdat we de volgende dag wilde gaan duiken zijn we nog snel naar een duikschool gegaan om wat gear en 2 tanks te huren. Na dit was gelukt zijn we nog een beetje gaan wandelen door Kralendijk (we hadden hier geen auto gehuurd) en lekker gaan eten. En toen vroeg naar bed omdat we de volgende dag beetje fit wilde zijn voor het duiken.
Zaterdag was eindelijk tijd om te gaan duiken. Bonaire staat bekend om zijn vele en mooie duikplekken. Omdat we geen auto hadden zijn we voor de duikschool te water gegaan. Dit was mijn eerste duik na het halen van mn PADI en de eerste keer zonder begeleiding. Dit is allemaal erg goed verlopen en had nauwelijks last van mn oren. En wat was het mooi onder water! Alles was we op Aruba verspreid tegen kwamen zag je hier al op 1m2!! Na deze duik zijn we weer naar onze hotelkamer gegaan om ff bij te komen. En dit was zeker nodig.. na ff een dutje te hebben gedaan een leuk restaurantje opgezocht en lekker gegeten om vanuit daar door te gaan naar……. Jaja een heuze nacht duik!! Dit was echt heel leuk en toch ook wel een beetje spannend. Omdat je normaal kleur verliest hoe dieper je gaat zie je niet veel maar nu met lampen erbij kreeg alles in een keer veel meer kleur:). Veel helder paars, rood, oranje en ga zo maar door. Gelukkig had iemand die ook meeging een digitale onderwatercamera mee:D. dus hebben het kunnen regelen dat we wat foto’s van hem kregen. Na deze duik zijn we lekker gaan slapen want duiken is toch best vermoeiend.
Zondag zouden we nog 2 duiken gaan maken maar we hadden ons bedacht. Omdat we geen vervoer hadden zouden we weer op dezelfde plek gaan duiken omdat het onmogelijk is om met je duikgear aan een eind te gaan lopen. In plaats daarvan leek het ons wel leuk om toch wat van het eiland te gaan bekijken. En hoe kan dat beter dan op een eiland zonder stoplichten dan met een scooter. Dus wij opzoek naar een scooterverhuur. Helaas hadden we ons niet echt gerealiseerd dat het zondag was en kwamen we voor een groot aantal dichten deuren te staan. Net op het moment dat we terug liepen sprak een buurman ons aan of we het een beetje konden vinden. Hij wist nog wel een scooterverhuur die wel open zou zijn en wou ons dr wel ff heenbrengen. Hij zag er wel betrouwbaar uit dus tja waarom niet scheelt weer taxi kosten. Na een mooie scooter te hebben uitgezocht en onze buurman vriendelijk te hebben bedankt gingen we dan eindelijk op weg. Als 2 motormuizen hebben we mooi het hele eiland over gecrosst:) en wat een mooi eiland zeg!! We waren allebei super blij dat we de duiken hebben afgezegd en dit hadden gedaan want we hadden het zeker niet willen missen!!
Toen we er genoeg van hadden de stoere chick uit te hangen zijn we toch maar weer naar huis gegaan en klaar gemaakt voor het eten.
En toen was het al weer maandag en tijd om spullen te pakken en weer naar het vliegveld te gaan. Na 2 vrij soepele vluchten in een inimini vliegtuigje landen we in de middag weer op Aruba. En het voelde toch wel een beetje als thuis komen:). Moet zeggen dat het al met al een erg geslaagde vakantie was:D.
En toen braken de laatste 20 dagen op de one happy island aan…. Deze hebben toch vooral bestaan uit afscheidetentjes en – feestjes, strand liggen, uitslapen, BBQen, uit eten gaan, boot varen, kneeboarden, enz. Moet zeggen dit was echt niet verkeerd:P!! maar nu de dagen echt beginnen op te raken vind ik het echt heel jammer dat ik naar huis ga. Maar heb ook zeker zin om iedereen thuis thuis weer te zien!! Maar zal het weer, de mooie strand en de relaxte sfeer zeker missen in NL.
Zondag is het dan zover…. Om 5 over 6 (mijn tijd) stap ik op het vliegtuig terug en land na een tussenstop op Curaçao van anderhalf uur om half 12 (NLse tijd) weer op Nederlandse bodem:)!
Dan is het avontuur echt over!! Dus nu nog maar even snel gaan genieten:)

Tot snel iedereen!
Ayo di dushi Aruba!

Owjah de foto’s mogen natuurlijk niet ontbreken;)

• 14 Augustus 2011 - 10:16

Yalck: