Vakantie!! nog maar 1 maandje - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu Vakantie!! nog maar 1 maandje - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

Vakantie!! nog maar 1 maandje

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

13 Juli 2011 | Aruba, Oranjestad

En ja hoor het is me weer gelukt om weer veel te lang niks van me te laten horen:P. Daar gingen mn voornemens om wat vaker te gaan schrijven. Er is weer veel gebeurt. Mijn zus is 2 weken langs geweest wat echt super gezellig was. Natuurlijk alle al zo vaak omschreven toeristische attracties van Aruba bezocht, lekker op de stranden gelegen en van de zon genoten. Omdat wij in die 2 weken net in de drukste periode van onze scriptie zaten hadden we Mar alvast bijgeschreven bij onze auto en heeft ze ook lekker met de Jimmy kunnen rondtoeren. Daarnaast hebben uitgebreid gebruik gemaakt van alle eetgelegenheden en lekker uit geweest.

Ondertussen hebben we na wat doorbikkelen onze scriptie definitief ingeleverd en wachten we in spanning af op de beoordeling. Ook hebben we een presentatie gehouden voor het onze begeleidster waar in plaats van de verwachte 5 a 10 mensen, in een keer 30 a 40 man aanwezig was met veel te veel belangrijke mensen…. Maar ach het was wel leuk om te zien dat er zo veel belangstelling was. We hebben uiteindelijk een 7,7 gekregen. Dus nu nog hopen op een mooie voldoende voor ons verslag.

Daarnaast ben ik ook nog jarig geweest. Tja volgens de wet ben ik nu dan toch helemaal volwassen en mag ik legaal elke club en disco in en naar het casino. Haha. Heb niet veel bijzonders gedaan die dag. De Hi-winds waren begonnen (surfwestrijd) dus zijn daar even een kijkje gaan nemen en ’s avonds heerlijk gegeten bij Gasparito (Arubaans).

Daarnaast heb ik vorige week mijn PADI gehaald:D! dit was echt super leuk. We hebben in totaal 4 duiken gemaakt. De 1e was bij Mangel Halto, daar lag een klein schipwrak waar we om- en doorheen hebben gezwommen. 2e duik was bij Pos Chikito. Hier was vooral veel vis(french angelfish, trompetvis, papegaaivis, Foureye butterflyfish, lionfish, blue tang, palometa, boxfish) en koraal te zien. Ondertussen moesten we nog wat oefeningetjes doen zoals masker afnemen, opdoen en leeg laten lopen, regulator uit doen en weer in, loodgordel af en weer om doen en tussen door afgewisseld met een klein salsa dansje voor de fun. De 3e en 4e duik waren vanaf een boot. Hier voor het eerst ook meegemaakt wat het is om zeeziek te worden. Niet echt een pretje maar ach weten we ook weer hoe dat is:P. De 3e duik was bij een groot wrak genaamd Antilla. Deze is een Duits 2e wereldoorlogsschip dat in 1940 daar gezonken is. Ook dit was super vet. Door smalle gangetjes en om het schip heen zwemmen. De 4e duik was bij Arashi. Hier gingen we naar de gebruikelijke oefeningetjes doen ook opzoek naar zo veelmogelijk zeeschildpadden. Het is ons gelukt om er 8 te spotten en ik had het geluk om er 1tje op zijn schild aan te raken. Super gaaf natuurlijk. Voor de rest veel dezelfde vissen en ook nog een dogsnapper. Na de 4 duiken nog even het examen gedaan en met een 9,6 ruim geslaagd :D.

Van het hebben we lekker op z’n Arubaans weekend gehouden. Zondag zijn we met een stel van Perle en een paar collega’s van iemand met 2 boten (1 van 2x225pk en 1 van 75pk) wezen varen. Onderweg af en toe gestopt om te snorkelen of gewoon lekker te chillen met chips, Balashi chills, fruit en lekkere muziek.

Donderdag hebben we nog een maand over hier in de Cariben. En hier gaan we zeker goed gebruik van maken met vakantie naar Curaçao en Bonaire. Beide eilanden schijnen heel anders te zijn dan Aruba dus heb er super veel zin in. En Bonaire schijnt 1 van de mooiste plekken op aarde te zijn om te gaan duiken dus we gaan natuurlijk een goed gebruik maken van onze PADI en zorgen dat er wat mooie duiken bijkomen in ons logboek. Als we terug komen hebben we nog 20 dagen over op Aruba waarvan de laatste 7 de andere zus van Paulien nog overkomt. En dan is het al weer tijd om alles (zo goed als dat nog gaat) in te pakken. Ik ben benieuwd of ik over mijn gewicht van de heenweg heen ga:P. Maar natuurlijk plaats ik nog wel een berichtje over Curaçao en Bonaire en de laatste dagen Aruba voordat ik terug naar Nederland kom.

En nu dan echt een keer een linkje met de foto’s ;)

Tot Snel!!

Liefs Carliene

• 13 Juli 2011 - 16:11

Hanneke:

Carlien, maak er nog een mooie laatste maand van! geniet van je welverdiende vakantie!!!
    Xx Hann

• 13 Juli 2011 - 16:32

Herma:

Hallo Carliene, nog gefeliciteerd!!!
    Leuk om weer wat te lezen. Verder nog een hele goede vakantie!!!

• 15 Juli 2011 - 21:18

Inge:

Heerlijk je PADI.
    Op Bonaire zeker gaan duiken.
    k ben benieuwd naar je ervaringen.
    tot later
    Inge