Family time, over de helft - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu Family time, over de helft - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

Family time, over de helft

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

31 Mei 2011 | Aruba, Oranjestad


Bon dia tur hende (hallo iedereen)
Con ta bai na otro bana di mundo? ( hoe is het aan de andere kant van de wereld?)
Mi ta bon (met mij gaat het goed)
Jaja mn papiamentu gaat er op vooruit haha. Het is al weer een lange tijd geleden dat ik een update heb geplaatst. Ondertussen ben ik al over de helft van mijn verblijf op Aruba over 77 dagen land ik weer op Nederlandse bodem.

Sinds de vorige keer is er natuurlijk weer van alles gebeurd. Mijn ouders zijn langs geweest:D ze zijn in totaal anderhalf week hier geweest. Het was echt heel leuk om ze weer te zien en ze alles van het eiland te laten zien. Op woensdag kwamen ze aan. Vlucht was goed gegaan. Na aankomst gelijk wat geregeld voor de autohuur en wat boodschappen gedaan. Na geïnstalleerd te zijn op de kamer maar gelijk naar het strand gegaan. Heb ze gelijk maar even ondergedompeld in het relaxte Arubaanse leven. Toen we ff lekker geluierd hadden terug naar Perle om ze gelijk het lekker eten van PamPam te introduceren en voor te stellen aan alle andere hier. En gezien het toch woensdag was en ze nog niet ter plekke in stortte van vermoeidheid heb ik ze ook gelijk maar naar Bugaloe meegenomen voor de eerste salsapassen. En ik moet zeggen.. het ging ze erg goed af:D!! gevoel voor ritme en dansen heb ik dan toch niet van een vreemde:P. Na de workshop waren ze toch best moe dus zijn we maar naar huis gegaan. Het is ook wat met die jatlegs:P volgens mij was het een geslaagde eerste dag.
De 2e dag was de verjaardag van mijn vader. Super leuk dat we het hier hebben kunnen vieren want ik mis toch aardig wat verjaardagen nu ik hier ben. Om mijn vader te verassen ben ik in alle vroegte naar de super gereden om een taart te scoren. Mijn vader kennende kun hem daar altijd blij mee maken en hij viel dus ook goed in de smaak! Na taart met koffie werden we door het autoverhuurbedrijf opgehaald om de auto op te halen. Na een mooie toyota yaris te hebben gekregen heb ik ze gelijk maar beetje laten wennen aan het verkeer op Aruba en zijn we boodschappen gaan doen. Daarna zijn we gaan snorkelen bij Malmok. Is een heel klein strandje in het noorden waar super veel vissen zitten. Allerlei soorten en maten kwamen voorbij. Daarna zijn we ’s avonds bij The Arubian Chef gaan eten om ze gelijk kennis te laten maken met authentiek Arubaans eten.
Vrijdag zijn naar Mangel Halto gegaan om van het lekkere weer te genieten. Tevens is dit een mooie plek waar je goed kunt snorkelen en verder een lekker rustig strandje om te genieten van een muziekje en een goed boek. ’s Middags zijn we door gereden naar Baby Beach om daar lekker verder te genieten.
Op koninginnendag zijn we even naar Rembrandt Cafe gegaan omdat daar iets van een marktje zou zijn. dit viel een beetje tegen maar dat was ook wel te verwachten. Maar ze serveerde wel koffie met gebak dus daar goed gebruik van gemaakt. Daarna naar Oranjestad gegaan maar helaas omdat het een feestdag was waren alle winkels gesloten. Onderweg kwamen we nog wel langs een marktje die er elk weekend staat waar ze allerlei souvenirs verkopen. ’s Avonds hebben we de zonsondergang bekeken bij Eagle Beach. We twijfelde of het een mooie zou worden gezien er wat wolken aan de horizon stonden maar uiteindelijk hebben we de zon nog in de zee zien zakken:). Daarna zijn we bij de Surinaam gaan eten.
De volgende dag hadden we een skype-date met mn oma. Ze was bij mn broetje en zus om te bbqen. Erg leuk om haar ook weer gesproken te hebben. Daarna hebben we de hooiberg beklommen, sightseeing gedaan bij California Lighthouse en weer wezen snorkelen bij Malmok. Tja die vissen vervelen nooit. Daarna weer een lekker hapje bij PAMPAM gegeten.
Maandag was een vrije dag omdat de Dag van de Arbeid op een zondag viel (Arubaanse logica)dus maandag hebben we in alle vroegte 2 quads gehuurd en zijn we met zn vieren (pap,mam, Paulien en ik) een tocht over het eiland gaan maken. We zijn bij California Lighthouse de noordkust op gereden via die weg langs Natural Bridge, Natural Pool ( ging met de quads toch een stuk makkelijker dan met de Jimmy:P) Boca Prins, grotten in Ari Kok. Na al het zand te hebben afgespoeld zijn we bij Rembrandt Cafe wat gaan eten.
Dinsdag moesten Paulien en ik weer bezig voor de scriptie. Mijn ouders hebben toen zichzelf moeten vermaken met wat strand, museum en snorkelen
Op woensdag hadden wij een afspraak met Carol om een dagje mee te lopen in de dialysekliniek. Dit was erg leuk en leerzaam. Mijn ouders zijn die dag gaan wandelen in Ari Kok. ’s Avonds hebben we weer bij PamPam gegeten en omdat het natuurlijk woensdag was weer naar bugaloe geweest voor wat salsa dansen:)
Op donderdag hebben we een museumpje bezocht, geluierd op Eagle Beach en gegeten bij de Zeerover. Dit is een soort van seafoot snackbar. Je besteld voor het aantal personen en wordt dan ter plekke voor je klaar gemaakt. Wat je krijgt kan verschillen. Het ligt er maar net aan wat er die dag gevangen is. Maar het smaakte erg goed.
Op vrijdag moesten wij weer druk bezig voor onze scriptie. We hadden een afspraak bij een nieuwe basisschool. Dit verliep erg goed. Ze zijn allemaal erg enthousiast. Mijn ouders zijn naar een kappeltje geweest en zijn daarna met de auto een stukje langs de kust gaan rijden en wezen snorkelen (haha tja van dat snorkelen konden ze geen genoeg krijgen:P) ’s avonds zijn we bij Chef’s Table gaan eten. Ja we vinden nog genoeg nieuwe restaurantjes om te eten:).
Zaterdag zijn mijn ouders ’s morgens naar de Aloe vera fabriek geweest. Ik lag nog lekker te pitten want de avond dr voor zijn we nog wezen stappen (waarbij helaas mn telefoon is gestolen:( gelukkig heb ik nu tijdelijk een telefoon van iemand anders en als me zus vrijdag komt neemt ze mijn nieuwe mee). ’s Middags zijn we naar Malmok geweest om lekker te lezen en snorkelen. ’s Avonds weer lekker bij PamPam wezen eten. Ondertussen hebben mijn ouders ook bijna alles op de studentenkaart (maar dan tegen hotelprijs, verschil moet er wezen) uitgeprobeerd.
Zondag zijn we in alle vroegte naar Casibari rockformations geweest, wezen snorkelen bij arashi beach en daarna wezen lunchen bij Italiaans restaurant bij California Lighthouse met super mooi uitzicht. Toen moesten we helaas weer terug want het was al weer tijd om koffers in te pakken voor mijn ouders. Half 6 zijn we naar het vliegveld gereden en om Half 7 moesten ze bij de gate zijn en om 8 uur zouden ze vliegen. Na goed afscheid te hebben genomen was ik terug naar PamPam gegaan om wat te eten. Stond ik net in de rij om te betalen, krijg ik een telefoontje. Hoi met mama, het vliegtuig is stuk en kan voorlopig nog niet gemaakt worden dus we worden met een bus naar Holiday Inn gereden en krijgen daar een kamer en het is nog niet duidelijk wanneer we weer vliegen. Holiday Inn is een groot hotel niet ver van waar ik zit. Dus op goed geluk ben ik dr toch maar even heen gereden en zag net allemaal bussen aankomen, dus snel geparkeerd en tussen alle mensen en koffers de 2 juiste zoeken. Net in een flits zag ik ze al in de lobby lopen richting hun kamers dus ik tussen alle mensen door wringen, nog net op tijd over een koffer kunnen springen en een sprintje getrokken en ze net op tijd kunnen roepen. (lekker dramatisch he) 5 uur verder en zitten ze 3 km verderop. Verder hebben ze een goede kamer gekregen en werd ik de volgende morgen om 8 uur weer door ze gebeld met dat ze in de bus terug naar het vliegveld zaten en dat ze om 10 uur zouden gaan vliegen. Uiteindelijk is dit ook nog weer uitgelopen en zaten ze pas om kwart over 11 in de lucht. Op dinsdag zijn ze uiteindelijk om 02.00 geland en waren om 5 uur thuis. Ik hoop dat mijn terug vlucht toch wat soepeler gaat….

Verder zal ik jullie het niet aandoen om elke dag van de vorige weken te beschrijven:P. Scriptie gaat weer de goede kant op. We hebben ondertussen bij 2 basisscholen de enquêtes afgenomen. Die zijn we nu bezig te verwerken en het verslag aan het opzetten.

Paulien is ondertussen geslaagd voor haar PADI en ik ben die van plan in juli te gaan doen. Want 14 juli hebben we een vakantie geboekt naar Curaçao en Bonaire en daar willen we ook gaan duiken.
Verder moeten we helaas ook van steeds meer mensen afscheid gaan nemen. Ondertussen zijn Melanie, Rei, Ellen, Moniek en Phillipe vertrokken en volgende week gaan Yalck en Chantal naar huis. Straks is er helemaal niemand over die ons kan uitzwaaien:( ( dus maar snel opzoek naar mensen die langer blijven dan ons:P)
Nieuwe restaurantjes die we hebben uitgeprobeerd zijn de Sultan (arabisch), Indo (Surinaams), Peanuts (Arubaans), Da Vinci ( Italiaans), Hooters (algemeen bekend), Quasa Tua (Italiaans), Cylo (voor de Tropical Salad).

Haha het is me weer gelukt om er een lang verhaal van te maken:P vorige keer kreeg ik te horen dat mensen zich op een lang verhaal hadden verheugd en dat die een beetje tegen viel. Ik zal snel een link met foto’s plaatsen maar ik heb nog niet alle foto’s van mijn ouders en waarschijnlijk komen die met mijn zus mee.
Tot over 77 dagen!!
Pasa bon dia! (goeie dag verder!)
Ayo!!

Liefs Carliene


Ps. Mijn Arubaanse nummer heb ik nu dus ook niet meer dus voor degenen die mijn nieuwe nummer willen hebben moeten mij maar even mailen. Mijn Nederlandse nummer heb ik nog wel gewoon (alleen niet in gebruik op het moment).

  • 31 Mei 2011 - 19:04

    Stefan:

    Mi ta bon! Leuk dat je ouders zijn geweest, even een snoepreisje tussendoor! Je hebt er weer een mooie verhaal van gemaakt! Dat snorkelen lijkt me wel gaaf om te doen! Poeh over 77 dagen alweer thuis zeg! Nog veel plezier daar! Keep us informed! Pasa bon dia!

  • 16 Juni 2011 - 21:50

    Wilke:

    PADI! moet je zeker doen.
    Ben benieuwd hoe Marieke het daar gehad heeft. Jullie hebben wel mooi feest gemist hoor (van Inge en lex).
    Geniet nog even van laatste paar weken!

  • 28 Juni 2011 - 15:27

    Eveline:

    Zo te zien heb je echt een super tijd!!!
    Ik lees je berichtjes af en toe maar nooit echt tijd om terug te mailen... Zal je voor donderdag ff mailen want wie o wie was er dan ook weer jarig??? :)
    dikken KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2011

laaste weken, dagen

13 Juli 2011

Vakantie!! nog maar 1 maandje

31 Mei 2011

Family time, over de helft

25 April 2011

eindelijk een update!!

31 Maart 2011

kwart voorbij
Carliene

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 14429

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 10 September 2014

Seoul, South Korea

16 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Aruba

Landen bezocht: