Inspiratieloos - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu Inspiratieloos - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

Inspiratieloos

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

14 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

Deze week een beetje inspiratieloos voor een leuke titel dus vandaar:P…. vorige week zaterdag hebben nadat we na het strand zijn geweest niet veel meer gedaan en lekker op tijd ons bed in gegaan. Zondag was de laatste dag van de carnavalparades. Wij dachten dat ie ’s avonds zou zijn maar bleek toch al om 12 uur smiddags te beginnen. Nu we enige ervaring hebben met die parades dachten we wel dat die parade pas om uur of 2 bij cafe Chaos langs zou komen. Dus tegen half 2 naar Oranjestad gereden. Het was een best warme dag dus snel een plekje in de schaduw gezocht en wat koud water gekocht. De parade kwam tegen een uur of 3 langs. Weer vol met gave pakken en lekkere muziek. Ook leuk om het zo bij daglicht te zien. Tegen een uur of 7 hadden we het wel weer gezien ( en het einde was nog steeds niet in zicht) en zijn naar huis gegaan om in het restaurant hier nog net voor half 8 van het studentenmenu te kunnen bestellen. Daar hoorde we dat aan het eind van de parade (wanneer iedereen er achteraan mag lopen) een grootte vechtpartij was ontstaan en dat de politie heeft ingegrepen. Dus wij waren wel blij dat we niet tot einde waren gebleven. Na het eten nog even achter de computer gekropen en zijn toen klaar gaan maken om naar Moomba beach te gaan. Want het was natuurlijk weer zondag en gezien maandag een nationale feestdag was en dus iedereen vrij was (behalve horecamensen) dus het zou best druk worden bij Moomba hadden we gehoord. Dus tegen 11 er heen gegaan. Toen ging om 12 uur de muziek eens uit en bleek het partyen afgelopen zijn. Omdat wij toch nog vrij moe waren van het pyjamafeest van vrijdag hadden we besloten om naar huis te gaan. Toen bleken dr nog redelijk veel mensen in de bar te zitten een drankje te doen dus daar nog even bij aangesloten. Later hoorde we dat het feest was gestopt vanwege grote kans op vechtpartijen en dat er mensen met flinke messen op de parkeerplaats stonden. Vanwege de vrije dag maandag hadden de meeste mensen al een redelijke slok op dus ontstaan vechtpartijen natuurlijk een stuk sneller. Weerdom waren we blij dat we op tijd naar huis zijn gegaan.
Maandag zijn we met een grote groep(25 man) van Perle weer met de Jolly Pirates meegegaan. Gezien de open bar en ik deze keer geen zin had om te bobben en de andere ook niet zijn we met de taxi gegaan(kost toch maar 13 dollar). Jolly Pirates was weer erg geslaagd!! Weer veel wannabe Dora’s en Nemo’s gezien maar deze keer ook met de Co-Star ‘Surfdude’ Crush the seaturtle!! En dit was zeker geen wannabe maar een echte zeeschildpad!! Deze heb ik een tijdje gevold maar op een gegeven moment zwom ie toch wel wat ver van de boot af dus moest ik em laten gaan maar was echt super vet om te zien. Na nog maar een Pirates Poisson te hebben genomen en een paar keer van de boot te zijn geslingerd waren we weer terug aan wal. Om nog te genieten van de laatste zonnestralen zijn we met Phil, Yalk, Chantal, Rei en Melanie (allemaal Co’s) bij Moomba beach blijven hangen en hier ook maar wat gegeten. Toen we genoten hadden van de zonsondergang en nog een strandwandeling hadden gemaakt maar weer terug naar Perle gegaan. Daar aangekomen zaten we nog onder het zand en zout van de hele dag dus gelijk maar het zwembad in gesprongen. Na hier nog wat gechilled te hebben onder de douche gegaan en bed in gedoken (na eerst nog weer een aflevering te hebben gekeken van Entourage, ben ondertussen bij seizoen 2:)) .
Dinsdag zijn we weer bezig geweest voor school en foto’s geupload van carnaval. Gezien dit echt uberlang duurde heeft Paulien even boodschappen gedaan terwijl ik op de laptops paste. Ondertussen weer een aflevering van Entourage gekeken. ’s Avonds was et dan eindelijk tijd om pannenkoeken te bakken:)!! Meel hadden we al lang in geslagen maar het kwam er steeds maar niet van om te gaan bakken omdat het toch wat tijd kost. Maar het smaakte er zeker niet minder om!! Rei kwam onze bak kunsten ook nog even proeven met als tegen prestatie dat hij vrijdag voor ons zou koken:). Daarna was het weer tijd voor salsales. Het begint zich weer een beetje uit te breiden en er ook nog een beetje leuk uit te zien:P. Na de lessen nog wat vrij gedanst te hebben(na de les wordt muziek op gezet om de zojuist verworven kunsten te kunnen oefenen) weer naar huis gegaan.
Woensdag morgen weer een beetje bezig geweest voor school maar veel nieuws konden we niet echt doen dus smiddags maar weer naar het strand gegaan (wat erg toch weer:P). savonds lekker kip met groeten en pittabroodjes gegeten. Jaja we breiden onze kookervaringen goed uit:P. Woensdag betekent studentenavond bij de Paddock dus wij opgetut en wel daarna toe om de feestbeesten uit te hangen. Het was nog een beetje dood toen we dr kwamen maar toen Tommie en ik op een goed nummer even los gingen op de dansvloer stond deze in 5 minuten vol en werd het een dolle boel. Tegen een uur of 1 hadden we het wel weer gezien en zijn we met Melanie en Rei naar huis gegaan. Donderdag weer een beetje informatie te hebben gezocht en de gevonden informatie doorgelezen voor scriptie. Ondertussen 3 kwartier met het thuisfront geskyped. Erg leuk om iedereen weer even te spreken. Mn zus heeft een baan gevonden in Apeldoorn dus was erg nice om daar even over te praten. Helaas betekent dit wel dat ze voorlopig niet langskomt hier. Eind van de middag was het nog steeds lekker weer dus nog maar even hiervan genoten op het strand. Toen we terug kwamen hoorden we van Dominique ( ook een Co) dat ze ging Zumbaen. Dus wij dachten YEAH dat willen wij ook. Dus snel omgekleed en naar toe gegaan. Toen we dr kwamen bleek dat het 2 keer per week de les half zumba half bodypump is en dan net vandaag zo’n les was. Maar ach beetje spier opbouw is nooit verkeerd dus wij meegedaan. Was erg nice om weer ff flink te zweten en intensief bezig te zijn. Daarna gegeten en even achter de computer gezeten en bed in gedoken.
Vrijdag hadden we om 11 uur afspraak met onze praktijkbegeleidster om de voortgang te bespreken en onze docentbegeleidster zou nog bellen om de praktische afspraken definitief te maken en het plan van aanpak te bespreken. Dit is allemaal goed verlopen en ons plan van aanpak is eindelijk definitief. Dus bij terugkomst zijn we gelijk nog weer even bezig geweest met de laatste aanpassingen en opnieuw naar literatuur gaan zoeken. Tegen half 5 hadden we het wel weer beetje gezien dus zijn we een aflevering van Wie is de mol? gaan kijken. Ondertussen beetje het nieuws blijven volgen om op de hoogte te blijven van de aardbeving en tsunami in Japan. Rei is half Japans maar met zijn familie ging het allemaal goed gelukkig. Om kwart over 6 zou er weer een zumba les zijn dus wij om 6 uur weg gegaan van Perle samen met Dominique en Melanie. Komen we aan bij het gebouw blijkt er een schoolcompetitie te worden gehouden en de les te zijn afgelast. Om toch nog maar wat aan de conditie te doen zijn we naar het strand gereden, Rei had zich ondertussen ook bij ons gevoegd, en zijn we gaan hardlopen in de branding. Ondertussen konden we genieten van een mooie zonsondergang. Beter uitzicht tijdens het lopen kun je bijna niet hebben:P. Na 2 stranden te zijn afgerend (ongeveer 5 km) nog een beetje gestreched en weer naar huis gereden waar Rei voor ons ging koken (warps met gehakt, rode kidneybonen, maïs, crème frêch en kaas, erg lekker). ‘s avonds zou er in het Riu hotel een dansvoorstelling zijn en daarna zouden we gaan stappen. In het hotel gekomen bleek de voorstelling alleen voor de gasten te zijn en gezien wij er toch echt wel als studenten uit zien en het hotel inclusief is en super groot/mooi is werden we dr zou tussen uit gehaald en gevraagd of we wilden vertrekken. Toen zijn we maar naar een strandtentje op een pier gegaan (Bugaloe beach bar). Daar hebben we een paar drankjes gedaan. Toen zijn we naar Upstairs gegaan. Daar was het een beetje dood en we hadden gehoord dat het in Confessions latin night was dus zijn daar heen gegaan. Daar binnen gekomen voelde me ik ineens heeeel Nederlands. Waarschijnlijk omdat we er ook de enige NL’ers waren en de rest allemaal Arubaans of Latino. Maar de muziek was er goed dus er was niks mis mee. De dansvloer was al snel gevuld met allemaal salsa, bachetta en Merengue dansende paren. Na samen met Rei en Phil ook mijn kunsten te hebben vertoont(ik bak er 10x niks van vergeleken met de locals) zijn we tegen uur of 2 naar huis gegaan. Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en even achter de computer gekropen. Smiddags zijn we gaan shoppen in Oranjestad. Deze keer kwamen we in de meer betaalbare straat terecht en hebben we allebei goed kunnen slagen. We hoorden dat veel mensen naar Moomba beach waren dus wij snel omkleden en hier ook heen gegaan. Heerlijk naar de ondergaande zon gekeken onder het genot van een lekkere smoothie. Daarna zijn we met Phil en Rei bij Pam Pam gaan eten(het restaurant van Perle). Daarna naar Señor Frogs gegaan om te genieten van een lekkere cocktail. Ook hier natuurlijk maar even de dansvloer uit geprobeerd. Maar na omringd te worden door alleen maar met elkaar schurende Amerikanen toch maar weer op huis aan gegaan. Zaterdag is niet de wildste stapavond hier:P. Waren we net halverwege op weg naar de auto, begint het keihard te regenen. Dus wij snel gaan schuilen. Helaas hield de regen niet erg snel op. Toen het eindelijk wat minder werd maar snel naar de auto gesprint. Maar net op tijd want toen we zaten begon het weer keihard. Maar erg rustig naar huis gereden want de ruitenwisser zijn hier niet van de beste kwaliteit en nu vinden we surfen erg leuk maar op de weg toch iets minder. Maar we zijn veilig thuis gekomen.
Vandaag (zondag) eerst rustig uit geslapen en opgestaan. Na beetje gechilled te hebben zijn we wat sideseeing gaan doen met Rei en Melanie. We zijn naar de hooiberg gereden. Dit is de berg van Aruba:P nouja berg, het is eerder een wat groot uit gevallen heuvel:P. ongeveer 165 meter hoog en te beklimmen via 562 treden (stond in het boekje maar heb ze voor de zekerheid maar even na geteld en tja het klopte wel… hahah nee hoor). Boven aangekomen had je mooi uitzicht over een groot deel van het eiland. Na hier even te hebben vertoefd zijn we nog naar de Casibari rots formaties gegaan. Dit zijn grote ronde rotsen die waarschijnlijk resten zijn van vulkaandruppels. Er omheen hebben ze een mooi tuin aangelegd waar je leuk door heen kunt lopen. Onderweg hierheen even een tussenstop gemaakt bij een supermarkt om wat plaatselijke lekkernijen te proeven ( gedroogde pruimen, koekjes enz.). Toen we weer helemaal uitgerust waren zijn we weer naar huis gereden. Onderweg kwamen nog langs een soort marktje en een podium waar een band aan het warmspelen was. Hier ook nog maar gestopt om ff rond te snuffelen. Nog een plaatselijke lekkernij gegeten (pastechi, bladerdeeg met vulling). Toen naar huis en dit verhaaltje getyped. Daarna nog even bij Moomba beach geweest. Was weer leuk maar weer beetje op tijd naar huis gegaan omdat Melanie weer moest werkene. Paulien was een avondje thuis gebleven want die was niet helemaal fit. Vanaf morgen wordt het hard werken aan de scriptie want plan van aanpak is nu definitief.
Haha ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar heb toch weer 2 a4 vol geschreven terwijl we nu ook weer niet zo veel bijzonders hebben gedaan:P. ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen;)

Liefs Carliene

hierbij alvast deel 1 van de foto's
deel 2 staat er nu ook bij

Ps. kleine wijziging na me zus dit heeft gelezen:P het skypen met thuisfront was op maandag en niet op donderdag:P we doen ook zo veel in 1 week haha haal et soms beetje door elkaar

• 15 Maart 2011 - 10:56

Niek:

Hee! Leuk om het te lezen hoor, ben een trouwe volger ^^ Het klinkt toch af en toe meer als vakantie als schoolwerk, maar zo hoort het ook vind ik ;)

• 15 Maart 2011 - 11:51

Wouter:

Ha die Carliene!
    Ik zou zeggen gewoon zoveel mogelijk blijven schrijven, want als je dat later terugleest weet je bijna alles nog;)
    Geniet van het zonnetje daar, al wordt het bij ons nu gelukkig ook wat warmer... Have fun! xx

• 20 Maart 2011 - 20:45

Inge:

Heerlijk.. zon, zee en strand!
    Helemaal niet jaloers hoor! Wie wil er nou een zeeschildpad zien?
    Ik ga eerst nog op wintersport. Daarna kan hier het voorjaar beginnen.
    groetjes
    Inge

• 21 Maart 2011 - 09:36

Stefan:

Haha vet Entourage! Ik vraag mij steeds meer af of jullie wel wat doen aan de scriptie, je schets het in ieder geval erg mooi allemaal! Hopelijk blijft het op deze manier door gaan! Veel plezier in ieder geval!