al weer een week verder - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu al weer een week verder - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

al weer een week verder

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

05 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo allemaal!
Weer even een update ;) waar was ik ook al weer gebleven.. owja de lichtjes parade in Oranjestad afgelopen zaterdag.. ’s Morgens zijn we eerst naar Nikky beach geweest omdat het weer eindelijk weer wat beter was. Alleen hadden we niet helemaal aangedacht ons nog een keer goed in te smeren… wat uit liep op ik mn schouders goed verbrand en Paulien had zich over dr hele lichaam verbrand. Na thuiskomst was de koude douche erg welkom en goed gebruik gemaakt van de aftersun. ’s Middags kwam er door de straat bij ons de kinderparade langs. Veel swingende muziek, wat versierde karren en veel leuk aan geklede kids die swingend op de muziek mee liepen. Daarna begon de honger toch wel op de te komen en werd het eindelijk tijd voor onze eerste zelf-kook-ervaring op Aruba. Op het menu stond Penne met rode pastasaus, tonijn en roerbakgroenten en om het af te maken een beetje strooikaas. Ondanks dit alles op 1 kookpitje klaargemaakt moest worden was het een smakelijke maaltijd. Toen werd het tijd om klaar te maken voor de lichtjesparade in Oranjestad. We waren er een beetje aan de vroege kant heen gegaan want hoorde al weer allemaal verhalen van dat de stad afgesloten zou worden en dat het super druk zou zijn. Toen we naar de auto liepen kwamen 2 nieuwe mensen op ons aflopen met de vraag of wij naar de lichtjesparade gingen en of ze misschien met ons mee konden want ze waren net aangekomen.. achja waarom ook niet?? Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus hebben we Rei en Melanie mee op sleeptouw genomen. 2 erg gezellige geneeskunde studenten die hier hun co-schappen lopen. Na wat te hebben gedronken in de Paddock maar opzoek gegaan naar een plekje langs de weg. We hadden die morgen al gehoord dat het bij cafe chaos erg leuk was dus wij opzoek er naar gegaan. Eenmaal een plekje te hebben gevonden kon het wachten beginnen. De parade zou om 8 uur beginnen dus waren wij tegen een uur of 9 bij Chaos gaan staan. Toen bleek dat de parade pas om 11 uur zou komen. Ondertussen werd Paulien in een keer helemaal niet lekker. Duizelig, rillingen en misselijk.. een zonnesteek op gelopen. Na goed wat koud water te hebben gedronken ging het wel wat beter. In ieder geval beter genoeg om nog op de parade te willen wachten. De parade was het wachten wel waard!! Lekkere muziek, mooi aangeklede mensen met allemaal lichtjes uiteraard en een goede stemming bij het publiek. Elke groep heeft bijna zijn eigen wagen met een live band die goede salsa muziek spelen en grote boxen achterop. Vaak reed er ook nog een wagen waar drankjes genuttigd konden worden er achter aan.
Ik laat de foto’s de rest van het verhaal vertellen;) ik zal kijken of ik ook nog wat filmpjes ervan online kan plaatsen. Tegen het einde (wat wij in ieder geval dachten dat bijna het einde was want die parade leek maar niet op te houden) kreeg Paulien weer een inzinking van de zonnesteek dus zijn we maar naar huis gegaan. Het liep toen ook al bijna tegen tweeën.
Zondag hebben we lekker uitgeslapen. Er was verder ook niet veel te doen want het regende de hele dag pijpenstelen. Het restaurant/bar was dan ook omgetoverd tot een internetcafé door alle mensen die er met hun laptopje zaten. Na een beetje achter de computer te hebben gezeten maar avondeten klaar gaan maken. Een lekker soepje met wat brood. Jaja we toveren alle culinaire hoogstandjes uit de kast hier… Daarna zijn we allebei in een boek gedoken en daar de rest van de avond ook niet meer uit gekomen. Paulien had nog steeds wel last van dr verbranding dus feesten bij Moomba beach zat er voor haar niet in. Toen ik tegen een uur of 9 nog een keer me hoofd buiten de deur stak kreeg ik gelijk een windvlaag met regen in mn gezicht dus toen ook maar besloten de toch al rustige dag ook zo af te sluiten. Ondertussen is boek numero dos ook weer uit:).
Maandagmorgen eerst maar eens een wasje gedaan ( c.q. een waszak gekocht bij de bar en die tot het randje gevuld en die afgeleverd). Toen aan het werk gegaan. Hopend op feedback van ons plan van aanpak. Nu bleek deze nog niet aanwezig te zijn in onze mailbox dus om toch maar even bezig te zijn hebben we de literatuur die we van Carol (onze praktijkbegeleidster) hadden gekregen nogmaals doorgelezen. ‘smiddags nog even wat boodschappen gedaan en even bij Speed langs om de auto even na te laten kijken nadat we wat rare geluiden horen bij het sturen. Nadat de monteur er naar gekeken had bleek er niks aan de hand te zijn dus wij weer opgelucht naar huis. Op naar zelf-kook-poging numero tres. Deze keer noodles met de overgebleven pastasaus en roerbakgroeten en nog wat kip er bij en natuurlijk de strooikaas niet te vergeten. Dit was zeer smakelijk al zeg ik het zelf:). Dinsdag in alle vroegte op gestaan ( half 10) en met een goede spirit aan de slag met onze opdracht. Helaas ook vandaag nog geen feedback dus maar online opzoek gegaan naar nog meer literatuur en deze door gespit. Het weer was mooi maar omdat wij allebei nog aan het bijkomen waren van onze vorige zonnebakpoging leek het ons maar verstandig voorlopig even uit de zon te blijven. Om toch maar een keer wat aan de conditie te doen zijn we gaan baantjes zwemmen in het o zo grote zwembad hier (6 meter lang). Na 100x (ongeveer want was een paar keer de tel kwijt) op en neer te hebben gezwommen toch enigszins het gevoel wat te hebben gedaan. Toen snel onder de douche en koken(overgebleven noodles, kip en currysausje, helaas zonder groeten want die waren we vergeten in te slaan). En toen kwam het moment waar ik sinds zondag al naar uit keek. SALSA LES!! Zondag kreeg Paulien een mailtje met een aanbieding speciaal voor studenten – 6 lessen van anderhalf uur voor 125 gulden. Wij dachten gelijk DOEN WE! Dus vol verwachting naar de Paddock waar de lessen werden gegeven. Bij inschrijving vond ik de eigenaren al zo bekend voor komen maar kon het niet gelijk plaatsen. Toen stond er op het inschrijfformulier de vraag hoe we te weten gekomen waren over de dansschool (ArubaSalsa) en ja hoor daar stond de optie “ik vertrek” . Ze waren in december in een aflevering van ik vertrek geweest die ik natuurlijk had gekeken om een beetje een indruk te krijgen van Aruba. De les was echt super leuk! Degene die meededen waren allemaal meiden maar gelukkig hadden zij voor wat mannen gezorgd die verbazingwekkend goed konden salsadansen (want als je ze op eerste oog zag zou je niet zeggen dat ze überhaupt kunnen dansen. Er waren stoere typjes – grote baggy broek, groot shirt, gouden ketting en new era pet- de wat groot uitgevallen typjes – zeg maar gewoon dik-en de kleine typjes – gewoon jong-). Erg geslaagd dus en kijk nu al uit naar de volgende les.
Woensdag stonden we weer in de startblokken om aan het werk te gaan maar weer hadden we geen feedback ontvangen dus konden we weer niet verder met onze opdracht. Nog wel een poging gedaan nog maar weer wat literatuur te zoeken maar kwamen we niet veel verder mee. Wel hebben we 4 scholen gevonden die we willen gaan benaderen. Eind van de middag maar weer baantjes gezwommen en ja ook deze keer rond de 100 gedaan. Toen maar weer douchen en op naar 080 om eens die beruchte stamppot te proberen bij gebrek aan inspiratie en motivatie om weer zelf te koken:P. Bij 080 aangekomen hadden we de keuze uit zuurkol, hutspot of boerenkool met gehaktbal of unoxworst. Uiteindelijk na veel wikken en wegen toch maar voor de boerenkool met gehaktbal gekozen. Paulien ging voor de hutspot met gehaktbal. Zitten we net lekker rustig van ons drankje te genieten komt een grote toeristenbus afgeladen met Amerikanen aan. Dus wij denken al o nee als maar niet hier heen komen. Maar helaas onze gebeden werden niet verhoord. Dus tja als ze dr dan toch zijn gelijk maar even een praatje gemaakt. Ondertussen hopend dat niet net ons eten zou komen want hoe leg je in vredesnaam aan een Amerikaan uit wat boerenkool en hutspot is. Gelukkig werden die gebeden wel verhoord want de Amerikanen waren al snel weer verdwenen en daarna kwam ook ons eten. Dit smaakte echt goed. Alleen miste ik de spekje maar ja je kunt niet alles krijgen natuurlijk. Na onze buik goed vol te hebben gegeten maar weer naar huis en ons klaar gemaakt voor een avondje Paddock. Melanie bood aan om te rijden dus dat sloegen wij natuurlijk niet af. Het was een gezellige avond met weer goede muziek en leuke mensen.
Donderdag de wekker maar om 10 uur gezet want nu verwachtte we toch echt wel de feedback te ontvangen. Maar helaas was het er nog steeds niet. Toen maar boodschappen gaan doen. We hadden vernomen dat er ergens een supermarkt was waar ze veel Nederlandse producten verkopen. We wisten ongeveer waar het was dus maar die kant op gegaan. Na onnodig veel keer rondjes te hebben gereden, gedraaid te hebben en 2 x de weg gevraagd te hebben vonden we eindelijk Super Food. Eenmaal binnen stonden we ons te vergapen aan alle lekkere bekende producten. Het leek net of we de Jumbo waren binnen gelopen want er stonden zoveel Jumbo huismerken. Waar we vooral naar opzoek waren was een pak goed yoghurt, die bij de Chineese supermarkt was niet echt een succes, en lekker brood. Maar ja als je toch boodschappen aan het doen bent waarom dan maar niet gelijk voor 3 dagen. Dus na tintelfruit, pannenkoekenmeel en lekkere verse groenten en nog een hoop te hebben ingeslagen gingen we weer helemaal tevreden naar huis. ‘s Avonds was het tijd voor een lekkere selfmade salade die best goed was gelukt. Na nog wat gelezen te hebben toch maar een poging tot socializen gedaan door met een drankje aan het zwembad te gaan zitten. Hier gezellig nog wat met mede Perle d’Orers gepraat en toen maar het bed in gedoken.
Vrijdag gingen we met weinig hoop toch maar weer achter de laptop zitten. En ja hoor daar stond het lang verwachtte mailtje. Na de gewenste aanpassingen te hebben gedaan aan ons plan van aanpak deze maar weer terug gestuurd. Smiddag naar Eagle beach gegaan om weer eens lekker van de zon te genieten. Het was super lekker weer, niet te warm maar wel lekker zonnig. Na boek nummer 3 te hebben uitgelezen, een stukje te hebben gewandeld langs de branding, even te gekeken naar een bruiloft die plaats vond op het strand en bijna te zijn aangevallen te zijn door 2 pelikanen maar alles weer ingepakt een met de Jimmy naar huis gescheurd om al het zand weg te spoelen onder de douche. Na weer een hoe-kook-ik-een-complete-maaltijd-op-1-kookpotje-ervaring te hebben meegepikt maar even een momentje genomen om het verhaal tot nu toe te schrijven. En daarna even een powernappie gedaan want er stond nog een pyjama party in San Nicolaas op planning die pas om 3 uur ‘s nachts begon. Alleen kon ik de slaap niet vatten dus dat was wat minder. We hadden weer verhalen gehoord dat San Nicolaas afgesloten zou worden dus tegen een uur of 2 vertrokken we die kant op met een groep van 5 auto’s. Na ruim een half uurtje te hebben gecruised eindelijk in San Nicolaas aangekomen. Toen was het opzoek naar waar de party zou zijn. Nu bleek dat er tegen 4 a 5 uur paar wagens met bands er op langs zouden komen en dat je daar dan achteraan kon lopen. Onderweg daarna toe kwamen we bij een tent waar goeie muziek werd gedraaid dus daar eerst 2 uur helemaal los gegaan. Toen verscheen de een busje van de ME en hoorde we via via dat er op die plek nog wel eens geknokt werd dus wij snel ergens anders heen gelopen. Verder op in de straat zouden de wagens langs komen dus daar maar gewacht. Dat duurde wel even maar ook deze keer was het het wachten wel waard. Na de leukste wagen van de 4 te hebben uitgekozen aangesloten in de rij swingende mensen en toen werd het 3 uur lang swingen, dansen en fun hebben met alles en iedereen. Tegen een uur of half 7 begon ik toch echt wel moe te worden en last van mn voeten te krijgen. Dus toen werd terug lopen en opzoek naar waar de auto stond. Uiteindelijk het politiebureau gevonden waar de auto stond (nee niks ernstigs we hadden de auto gewoon hier geparkeerd) en toen terug gereden en om half 8 het bed in gedoken.
Vandaag (zaterdag) gaan we nog even naar het strand maar voor de rest zal het vooral niks doen en bijkomen worden.
Hier weer wat foto’s;) ik kijk of ik ergens nog de filmpjes van de
parades kan plaatsen;)

Liefs Carliene

• 06 Maart 2011 - 16:19

Omi:

Dag Carliene,

Je brief gelezen. Jullie beleven daar wel zo het één en ander. Ik heb het idee dat jullie daar zijn om feest te vieren en te genieten van alles wat daar op dat eiland is. Oude auto's, zon, strand, dansen en zo nu en dan eens de kookpot aanzetten. Ik hoop dat je er een fijne en ook leerzame tijd hebt.

Liefs van Omi

• 06 Maart 2011 - 21:14

Inge:

Heerlijk om je verhalen te lezen.
    ik ga er echt even voor zitten.
    lastig, he, afspraken maken in Aruba.
    hopelijk kunnen jullie je opdracht wel naar behoren uitvoeren; hoewel een beetje vakantie is ook niet mis.
    groetjes!! Inge

• 06 Maart 2011 - 22:35

Kim:

Hey
    Lekker lang verhaal! Leuk om alles te lezen :)
    Klinkt allemaal super leuk! Behalve misschien het wachten op feedback!

Groetjes Kim

• 09 Maart 2011 - 17:49

Maaike:

Haa Car!

Nou heb de carnaval weer overleefd! We hebben je nog wel gemist hoor! vooral je lekkere dans moves. Maar ik lees dat jullie daar ook aan carnaval hebben gedaan! LEUK

Leuk verhaal! je schrijft echt goed! heel veel plezier en suc6 met je onderzoek!

Ik hou je in de gaten ;)

Dikke kus

Maaike

• 12 Maart 2011 - 22:00

Alienne:

Ha die carliene,

leuk om te lezen!!!!!!!!!!!!!!!!

khad je voor je wegging nog een mail gstuurd, maar ik vraag me af of je,m hebt gekregen................

Alles nog naart zin??
    Ben benieuwd

Oompie is hier nu bij me en leest met me mee wat ik tiep.Ze is hier voor mn verjaardag;morgen word ik weer een daggie ouwer, maar ook beter en leuker enzo..........................

Laat maar es wat v je horen.Owjah, oom zegt dat ze half teut is en lekker aan de borrel is en dat ik dat ff aan je moet doorgeven!!!!!!!!!

He meissie, hoor wel weer v je

alienne