AAARRRGH!!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu AAARRRGH!!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Carliene - WaarBenJij.nu

AAARRRGH!!!!

Door: Carliene

Blijf op de hoogte en volg Carliene

22 Februari 2011 | Aruba, Oranjestad

Na zaterdag ochtend een watersnoodramp te hebben gehad (het douche putje kon het niet aan dat de kraan vol open stond waardoor het overstroomde en zelfs onder de badkamerdeur door kwam.) zijn we ‘s middags naar het strand gegaan. Deze keer zijn we naar Eagle beach gegaan. Dit ligt iets verder van de hotels af en is dus ook veel minder druk. Iets meer ‘puur natuur’ idee. Verder nog steeds super relaxed. Terug gekomen bij Perle d’Or werden we uitgenodigd om mee te doen met een bbq. Weer een heleboel nieuwe mensen leren kennen. Erg gezellige boel. ’s Avonds weer naar upstairs geweest maar was deze keer niet heel veel aan dus ook weer op tijd naar huis gegaan.
Zondag stond een skypedate met het thuisfront en een boottochtje met piratenschip op het programma. Na vernomen te hebben dat het thuis goed gaat ( en het er erg koud is) en een tour door complex te hebben gegeven, spullen gepakt om naar Moomba beach te gaan waar we moesten verzamelen voor onze Jolly Pirates tour. Dit is een boottocht op een groot houten schip met lekkere muziek en een openbar waar van harte lust van een pina colada en pirates poisson (eigen specialiteit) kon genieten. (ik braafjes aan de cola als bob zijnde). De 1e stop die we maakte was bij een plek waar een gezonken 2e wereldoorlogschip lag. Dit zag er echt super gaaf uit. Het had ook wel iets beangstigend omdat het zo enorm is. Verwachtte elk moment een super grote vis uit het zwart omhoog komen. Haha dit is gelukkig niet gebeurd, verder zwommen er wel mooie wannabe Nemo’s en Dora’s rond. (voor wie geen idee heeft waar dit over gaat: dit zijn visjes uit de film Finding Nemo).
Na een kwartiertje te hebben rond gedobberd weer terug het schip op en op naar de volgende stopplek. Ondertussen lekker genieten van de mooie uitzichten en vriendjes geworden met de bemanning. De 2e plek was een stuk dichter bij de kust en was iets ondieper. Hier zwommen uber veel vissen. Het lekker er net een meer laagse snelweg. Af en toe nog een duik genomen om een poging te doen er 1 te vangen maar helaas waren ze te snel. (terwijl we aan het wachten waren op de pier voor we de bood op konden zagen we de vangst van die dag voor onze ogen leeg gehaald en gefileerd worden). Weer terug de boot op en op naar spot number 3. Hier mocht je met een touw van het schip afslingeren. Ook erg leuk om gedaan te hebben. Toen weer terug naar Moomba beach. Toen wat bij de Mac gehaald bij gebrek aan zin om te koken en terug naar het strand om daar onze maaltijd te nuttige en te genieten van een mooie zonsondergang. Terug bij onze kamer even een powerdutje gedaan en weer terug naar Moomba beach waar een groot feest was. Na hier een paar uur te hebben geswingd werd de muziek een beetje eentonig en zijn we maar weer naar upstairs gegaan. Jammer genoeg bleek Moomba beach toch wel de place to be te zijn en was de rest helemaal uitgestorven. Ach een avondje beetje op tijd naar bed kan ook geen kwaad. Gister was de dag dat onze opdracht toch echt beginnen mocht. We zijn langsgegaan bij het hoofdkantoor in Oranjestad. Allen bleek onze begeleidster niet aanwezig te zijn dus binnenkort een afspraak met haar.
Hier weer een linkje met foto’s
Liefs Carliene

• 22 Februari 2011 - 18:08

Marieke:

hee lieverd.

Klinkt allemaal chill, behalve de watersnoodramp dan! Konden jullie geen deltawerken bouwen?
    Even voor de mensen.. het is geen gezonde boot, maar een gezonken boot ;) klein detail.

liefs

• 22 Februari 2011 - 18:32

Anoukk:

DORA!!!!! :)
    Love die vis.

• 23 Februari 2011 - 15:57

Marije:

Hee meis! Wat gaaf allemaal! Lekker hoor, ben echt jaloers!
    Leuk dat je die boottocht hebt gedaan, hahah.. echt iets voor jou om te denken dat er een vis op je afkomt! (tjappie!)..
    Leuk ook dat je zoveel mensen leert kennen!
    Nou, ik spreek je vast gauw! Have fun!
    xx

• 26 Februari 2011 - 03:22

Carliene :

@anoukk haha love that one 2!!! beetje jammer dat dit alleen maar wannabes waren:P